Klacht DeLimburger : Reclame tijdens lezen van een betaalde digitale krant.

Beste lezer,

Allereerst: Ik heb bij de DeLimburger bezwaar gemaakt tegen reclame die verschijnt tijdens het lezen van de digitale krant.
Hieronder de reactie van de krant en de reactie daarop van mij.
Geachte heer/mevrouw Ueberach,

REACTIE VAN DELIMBURGER

Bedankt voor het sturen van uw e-mail.

Onze excuses dat u elke keer reclame ziet tijdens het lezen van onze digitale krant.
U kunt de reclame wel wegklikken met een Android toestel en bij een IOS kunt u de reclame weg swipen.
Volledig verwijderen is helaas niet mogelijk.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Aafje Kneepkens
Medewerker Klantenservice
De Limburger

REACTIE DAAROP VAN MIJ.

Beste Aafje,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben nu geïnformeerd inderdaad, maar ben het niet eens met de uitkomst. Het is ook niet een kwestie van swipen op mijn ipad of iphone maar op het kruisje “klikken”.
Reclame krijg je tussendoor bij sites die gratis zijn maar niet bij een duur betaalde krant.
Ter info: ik ga dit voorleggen aan de Consumentenbond en kijken wat zij hier van vinden.

Met Vriendelijke Groet,

Peter Ueberbach

Dus Consumentenbond, wat vindt U van bovenstaande?

Reclame (2x een soort pop-up die je weg moet klikken) verwijderen tijdens het lezen van de digitale versie van de krant. Die reclame staat ook in de papieren versie waar wij ook een abonnement op hebben. Tegen die reclame maken wij vanzelfsprekend geen bezwaar.

Ueberbach
    Ik heb mijn “probleem” met de reclame nog een keer bekeken en bedenk mij dat ik tevreden zou zijn met het “weg-swipen” van de in dit geval 2 paginagrote reclames waar je nu door op het kruisje rechtsboven te klikken doorheen moet.
    (In mijn geval dus op een iPad)
    In een reactie geeft U=de krant ook aan dat ik op een apparaat met iOS de reclame kan swipen, maar dat is niet juist.
    Ueberbach
    Het/mijn probleem met de (paginagrote) reclame in de digitale krant die ik als lezer niet kon swipen maar moest wegklikken, is schijnbaar opgelost.

Ook een klacht indienen over DeLimburger ?