Klacht Delonghi Group: De Longhi probeert slinks onder haar garantieverplichtingen uit te komen

E.L. Wester

Onze De Longhi koffie automaat, type DEL Ecam 22.110B Magnifica, laat een ratelend geluid horen, in plaats van koffiebonen te malen. Het apparaat is gekocht op 31 december 2015 en valt nog onder de garantie van 2 jaar die op het apparaat zit.
De Sevice desk van De Longhi stuurt als reactie op onze klacht een email waarmee we het probleem zelf zouden kunnen oplossen. Het onderdeel waar het ratelen gaande is, kan echter door ons niet worden verwijderd. Het zelf oplossen van het geratel lukt dus niet. Daarop biedt men aan dat er een monteur tegen betaling langskomt. Ze weten namelijk bij De Longhi al dat de oorzaak zou liggen in onzuiverheid in de koffiebonen. De eventuele kosten moeten we claimen bij de leverancier van de koffiebonen.

Wij vinden dat De Longhi:
- Serieus het probleem op moet pakken en haar garantievoorwaarden na moet komen. Het verhaal van de onzuiverheid in de bonen klinkt zeer ongeloofwaardig en als we dit zelf al zouden moeten oplossen, zou De Longhi moeten zorgen dat het onderdeel waar het om gaat, door ons moet kunnen worden verwijderd en evt. dan schoongemaakt. Men moet ons niet laten opdraaien voor de kosten in de garantieperiode.

Wij vinden dat Delonghi Group hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Delonghi Group?