Opgelost door DELTA Energie B.V.: verkeerde informatie waardoor de klant met wel boete wordt opgescheept maar geen product

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 364071
Gebruiker
Chris
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik heb door hoge energiekosten een overstap gemaakt van energieleverancier A naar B. Tussendoor kwamen Delta met een betere prijs waarbij de verkoper aan de deur aangaf dat ik voor deze overstap niets hoefde te doen en zij de boete op zich zouden nemen. Niets is minder waar. Ik heb verkeerde informatie gekregen van de verkoper. Blijkbaar had ik zelf energieleverancier B op de hoogte moeten stellen dat ik het contract wilde annuleren begreep ik van de klantenserverice later. Nu heb ik in totaal 7 dagen energie via Delta gehad voordat deze werd overgenomen door energieleverancier B. Voor deze energie moet ik nu nog eens extra 125 euro boete betalen, dankzij jullie verkeerde informatieverstrekking bij het afsluiten van het contract. Ik vind dit totaal geen service en ben hier zeeeer ontevreden over.

Gewenste oplossing

De boete kwijtschelden
Geboden oplossing
Kwijtschelding van de boete. Als ik dit niet via het klachtenkompas had gedaan, was het niet gelukt
Status
opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    Delta
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Mevrouw Van der Laan heeft via een Door 2 Door medewerker akkoord gegeven voor het aangaan van een energiecontract levering elektriciteit voor de looptijd van 3 jaar. Aan mevrouw is conform de wettelijke regels bericht gestuurd dat zij haar contracten bij DELTA Energie B.V. kan annuleren. Niet in beeld is hoe het gesprek bij mevrouw is verlopen en of zij heeft aangegeven dat zij al een aanmelding had gedaan bij een volgende energieleverancier en dat DELTA met haar aanbod hier tussenin zat. Vermoedelijk heeft mevrouw de gegevens van die energieleverancier, door haar benoemd leverancier B niet goed gelezen. Omdat dit nu niet meer is te achterhalen en DELTA begrip wil opbrengen richting mevrouw en het nog te weinig bekend zijn van mevrouw met de werkwijze van energieleveranciers is het volgende gedaan. Helaas is mevrouw telefonisch niet bereikbaar om haar uitleg te geven wat jammer is. De eindnota is bij uitzondering voor mevrouw gecrediteerd en opgemaakt zonder de boetekosten. Het nu te betalen bedrag omvat alleen de levering, de netbeheerkosten en bijbehorende belastingen. Mevrouw krijgt van DELTA per e-mail nog informatie over.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over DELTA Energie B.V.?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen