Opgelost door DELTA Fiber Nederland: Glasvezelcampagne is niet meer te annuleren, leverdatum is onzeker.

Ruben7794

11-07-2021 heb ik naar aanleiding van een glasvezel campagne een overeenkomst gesloten met Delta. Des tijds werd op de campagne webpagina vermeld dat het definitief doorgaat omdat er genoeg aanmeldingen zijn ontvangen. Nu blijkt dat Delta tot op heden nog geen overeenkomst heeft kunnen sluiten met de gemeente. E-fiber heeft inmiddels wel een overeenkomst gesloten en is reeds gestart met aanleg. Ik heb Delta gevraagd om de overeenkomst te annuleren, omdat het onzeker is of ze op termijn kunnen leveren.
Ze weigeren dit omdat de bedenktijd van 14 dagen is verstreken.

Mijn vraag is kan ik gebruik maken van verlengde bedenktijd?

Het is namelijk zo dat ik geen contract heb ontvangen na het afsluiten van de overeenkomst.
Ik heb enkel een orderbevestiging ontvangen met in de bijlage de algemene voorwaarden en het ontbindingsformulier.
In de orderbevestiging noch in de algemene voorwaarde staat een verwachte leverdatum gemeld.

Er staat alleen op de campagne pagina gemeld wat de verwachte realisatiedatum is, maar niet in mijn overeenkomst.
Daarnaast beweerd Delta nog steeds op deze pagina dat het officieel doorgaat. De gemeente geeft echter aan dat er op dit moment alleen een overeenkomst met E-fiber is gesloten.

Ik wil graag de overeenkomst annuleren, zodat ik niet onnodig lang vast zit aan een overeenkomst welke (nog) niet geleverd kan worden.
Via onderstaande formulier een aangetekende brief verstuurd, Delta heeft het abonnement nu zonder verweer geannuleerd. Geachte heer/mevrouw, Aangezien het onduidelijk is  f en zo ja, wanneer er een glasvezelnetwerk wordt aangelegd in mijn gemeente door DeltaNetwerk. En omdat het onduidelijk is wanneer de bestelde diensten worden geleverd, wil ik mijn inschrijving/abonnement opzeggen/annuleren. Ik beroep me hierbij op de uitspraak van de ACM (zie https://www.acm.nl/sites/default/files/old_publication/publicaties/12452_brief-aanbiedersglasvezel- 2013-11-08.pdf) dat een netwerkbeheerder dan wel een provider de leveringstermijn moet opgeven ten tijde van het bestellen van de diensten of het afsluiten van een contract. Met deze brief zeg ik daarom mijn inschrijving/abonnement per direct bij jullie op.

Ook een klacht indienen over DELTA Fiber Nederland?