Klacht Delta Lloyd: Betallen voor advies die niet nodig is

Jimmy

Ik heb een beleggingshypotheek afgesloten met Delta Lloyd via de Hypotheker op 12-07-2004 voor een bedrag van 125000 euro. Hierbij is een prognoserendement van 8% gebruikt. Nu wordt een veel lager opgebouwde bedrag verwacht, ongeveer 50000. Ik wil nu van deze woekerpolis afstappen en een bank spaarhypotheek met meer zekerheid en minder onnodig kosten. Na advies van Delta Lloyd heb ik contact hierover genomen met de Hypotheker. Die heeft weer een aanvraag gedaan bij Delta Lloyd en een offerte van Delta Lloyd naar mij gestuurd. Maar als ik teken moet ik 995 euro aan de Hypotheker geven voor "Bemiddelingskosten". Aangezien de oorspronkelijke hypotheek heb gekozen na het volgen van het advies van de Hypotheker en het feit dat ik zelf ging met een verzoek om de hypotheek over te zetten, zie ik geen reden om aan hun "Bemiddelingskosten" te betalen. Maar volgens Delta Lloyd moet dit via de Hypotheker gaan.

Ik wil dat Delta Lloyd zelf deze hypotheek kosteloos omzet van een beleggingshypotheek naar een bankspaarhypotheek zonder dat ik verplicht "Bemiddelingskosten" bij een derde.

Ook een klacht indienen over Delta Lloyd?