Opgelost door Delta Lloyd: Delta Lloy Financieel Vrijheidsplan en aangifte 2014

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 100602
Gebruiker
JohnL
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb een "Financieel vrijheidsplan" polis van Delta Lloyd. In de belastingaangifte 2014 wordt gevraagd of je een kapitaalverzekering hebt. Dus ik leg deze vraag via twitter aan Delta Lloyd voor. Ik wordt netjes gebeld. Maar de persoon komt niet met een duidelijk antwoord. Hij had zelf zijn aangifte nog niet gedaan, zei hij, dus hij wist niet precies waar ik het over had. Om een heel lang verhaal kort te maken, kon hij geen uitsluitsel geven of ik de polis als kapitaalverzekering moest opgeven. Ik moest het maar aan mijn belastingadviseur vragen. Die heb ik niet.

Ik begrijp echt niet dat zij van hun eigen product niet de fiscale kenmerken op een rijtje hebben.

De oplossing

Graag een antwoord op mijn vraag of ik het Financieel Vrijheidsplan in de aangifte 2014 als kapitaalverzekering moet opgeven.

4 reacties

  1. Auteur
    Delta Lloyd
    Datum
    Geachte heer Lemmers,Wij nemen uw klacht in behandeling. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.Met vriendelijke groet,
    Delta Lloyd Webcare
  2. Auteur
    Delta Lloyd
    Datum
    Geachte heer Lemmers, inmiddels is er telefonisch contact met u geweest. We gaan er vanuit dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet Delta Lloyd Webcare
  3. Auteur
    JohnL
    Datum
    De medewerkers waar ik contact mee heb gehad waren niet op de hoogte van hoe het product past bij de vraagstelling van de aangifte 2014. Er valt over te twisten of ik ze dat kan verwijten. Ze konden mij wel de kenmerken duidelijk maken en de fiscale gevolgen. Het zou wel heel klantvriendelijk zijn geweest en van grote professionaliteit hebben getuigd, echter, zij zijn geen belastingadviseurs en uiteindelijk ben ik zelf verantwoordelijk voor de juiste invulling van de aangifte.
  4. Auteur
    JohnL
    Datum
    Uiteindelijk tevreden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JohnL
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Delta Lloyd?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen