Opgelost door Delta Lloyd: Delta Lloy Financieel Vrijheidsplan en aangifte 2014

JohnL

Ik heb een "Financieel vrijheidsplan" polis van Delta Lloyd. In de belastingaangifte 2014 wordt gevraagd of je een kapitaalverzekering hebt. Dus ik leg deze vraag via twitter aan Delta Lloyd voor. Ik wordt netjes gebeld. Maar de persoon komt niet met een duidelijk antwoord. Hij had zelf zijn aangifte nog niet gedaan, zei hij, dus hij wist niet precies waar ik het over had. Om een heel lang verhaal kort te maken, kon hij geen uitsluitsel geven of ik de polis als kapitaalverzekering moest opgeven. Ik moest het maar aan mijn belastingadviseur vragen. Die heb ik niet.

Ik begrijp echt niet dat zij van hun eigen product niet de fiscale kenmerken op een rijtje hebben.

Graag een antwoord op mijn vraag of ik het Financieel Vrijheidsplan in de aangifte 2014 als kapitaalverzekering moet opgeven.

Delta Lloyd
    Geachte heer Lemmers,Wij nemen uw klacht in behandeling. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.Met vriendelijke groet,
    Delta Lloyd Webcare
    Delta Lloyd
    Geachte heer Lemmers, inmiddels is er telefonisch contact met u geweest. We gaan er vanuit dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet Delta Lloyd Webcare
    JohnL
    De medewerkers waar ik contact mee heb gehad waren niet op de hoogte van hoe het product past bij de vraagstelling van de aangifte 2014. Er valt over te twisten of ik ze dat kan verwijten. Ze konden mij wel de kenmerken duidelijk maken en de fiscale gevolgen. Het zou wel heel klantvriendelijk zijn geweest en van grote professionaliteit hebben getuigd, echter, zij zijn geen belastingadviseurs en uiteindelijk ben ik zelf verantwoordelijk voor de juiste invulling van de aangifte.
    Uiteindelijk tevreden.

JohnL

Ook een klacht indienen over Delta Lloyd?