Klacht Delta Lloyd: Frustratie zorgverzekeraar vergoeding

Ellenkieboom

Beste ik schrijf deze klacht voor een geweldig stel ( vrienden) dit is haar noodkreet!
Moet het even kwijt!

Ik loop hier al een week mee rond en ben me steeds maar bozer, wat zeg ik woest aan t maken.
Heel veel mensen weten dat het systeem in Nederland ruk is.
En dan nog maar niet te spreken over de ziektekostenverzekering. Die discrimineren gewoon!
Neem als indicatie hoofdhalskanker, helaas kunnen ze in Nederland niets betekenen. Vraag je een second opinion aan voor het UZ Gent. Tenminste de zorgverzekering maakt je zelfs duidelijk dat je dit zeker moet doen die second opinion en dat ze met het UZ Gent contracten hebben lopen. Super!!
Vol goede moed daarheen. Dan wordt er immuun therapie voorgesteld omdat ze daar zéér goede resultaten mee boeken, ook met hoofdhalskanker.
Alleen moest er bij de zorgverzekering gecheckt worden of dit vergoed zou gaan worden......Uhhhh...ze hebben aangegeven een contract te hebben met UZ Gent, dus ga je ervan uit dat behandelingen vergoed worden. Anders is het iemand blij maken met een dode mus. Nou dat laatste is inderdaad het geval.
"Sorry wij kunnen hierin niks voor u betekenen. In Nederland is er negatief advies afgegeven mbt dit soort kanker met immuun therapie. U kunt bezwaar aantekenen mits de oncoloog met nieuwe internationale literatuur kan komen".
Hoe krom is dit!! Wel een second opinon maar geen behandelingen vergoeden.
In België worden mensen met dit soort kanker gewoon behandeld!
Hoe discriminerend is dit!
In Nederland krijgen mensen met een bepaalde ziekte voor 100duizenden euro's medicijnen, en hou me ten goede het is goed dat dit gebeurd, maar ook daar wordt niet bij iedereen het gewenste resultaat behaald.
Hoe krom is het dat je een kostenbegroting moet krijgen van een oncoloog om te kijken of je jouw behandelingen zelf kan bekostigen?

Met vriendelijke groet Ellen Kieboom. Geplaatst voor Karin Lievens.

Dat de zorgverzekeraar dit gaat vergoeden zodat haar partner een kans krijgt om te blijven leven!

Ook een klacht indienen over Delta Lloyd?