Klacht Delta Lloyd: Onnodige bureaucratie
Details
Klacht
Door mijn buurman heeft op 18/3 met zijn auto onze tuinmuur beschadigd.Hij heeft dit bij zijn verzekering gemeld. De reactie was dat ik hem aansprakelijk moest stellen en een offerte op moest vragen voor de reparatie. Beide zaken gedaan en op 23/3 via mail aan mijn buurman (en in CC naar de contactpersoon van zijn verzekering) gestuurd.
Op 23/3 een brief van Delta Lloyd ontvangen met waarin
a. wordt gesteld dat ik het beste het met mijn eigen verzekering kan regelen
b. een formulier zit dat ik moet invullen om in aanmerking te komen voor vergoeding via Delta Lloyd
Telefonisch contact met Delta Lloyd levert niet het door mij gewenste resultaat: erkenning dat invullen van het formulier niet nodig is. Het beste wat ik (bij mijn tweede telefoontje) bereik is een uitspraak dat ik in ieder geval het bankrekeningnr. moet invullen maar als ik de rest niet invul dat er geen garantie is mbt vergoeding en tijdstraject van uitbetaling.
Gewenste oplossing
Vlotte afhandeling zonder volledig ingevuld formulier.Als men het niet vertrouwt of twijfels heeft bij de offerte mogen ze een expert langs sturen. Val mij niet lastig met jullie interne keuzes.W3/50/1604675
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.