Klacht Delta Lloyd: Onnodige bureaucratie

Rob uit Ede

Door mijn buurman heeft op 18/3 met zijn auto onze tuinmuur beschadigd.
Hij heeft dit bij zijn verzekering gemeld. De reactie was dat ik hem aansprakelijk moest stellen en een offerte op moest vragen voor de reparatie. Beide zaken gedaan en op 23/3 via mail aan mijn buurman (en in CC naar de contactpersoon van zijn verzekering) gestuurd.

Op 23/3 een brief van Delta Lloyd ontvangen met waarin
a. wordt gesteld dat ik het beste het met mijn eigen verzekering kan regelen
b. een formulier zit dat ik moet invullen om in aanmerking te komen voor vergoeding via Delta Lloyd

Telefonisch contact met Delta Lloyd levert niet het door mij gewenste resultaat: erkenning dat invullen van het formulier niet nodig is. Het beste wat ik (bij mijn tweede telefoontje) bereik is een uitspraak dat ik in ieder geval het bankrekeningnr. moet invullen maar als ik de rest niet invul dat er geen garantie is mbt vergoeding en tijdstraject van uitbetaling.

Vlotte afhandeling zonder volledig ingevuld formulier.
Als men het niet vertrouwt of twijfels heeft bij de offerte mogen ze een expert langs sturen. Val mij niet lastig met jullie interne keuzes.W3/50/1604675

Delta Lloyd
    Geachte meneer of mevrouw Van Eldik,

Wij nemen uw klacht in behandeling. U ontvangt zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie van de betreffende afdeling.

Delta Lloyd Webcare
    Rob uit Ede
    Hieronder een onderdeel van de reactie: Delta Lloyd snapt het nog steeds niet: ik wil de schade niet 'verantwoorden' via foto's. Vertrouw de offerte of kom kijken
    De offerte voor de herstelwerkzaamheden hebben wij ontvangen. Wilt u nog foto’s van de beschadigde muur toesturen? Na ontvangst beoordeelt een schade-expert beoordeelt de stukken. Daarna stuurt de expert het expertiserapport aan ons toe. Dan beoordelen wij de inhoud van het expertiserapport. U ontvangt hierover van ons bericht.
    Delta Lloyd
    Geachte heer/mevrouw van Eldik,

Er is inderdaad een e-mail gestuurd met informatie. Deze gegevens hebben wij nodig om de claim in behandeling te nemen.

Delta Lloyd Webcare
    Rob uit Ede
    Volgens mij heeft u voldoende informatie om alles te beoordelen.
    Als u foto's wilt kunt u mijn buurman benaderen of mag u langskomen om naar de schade te kijken.
    Val mij niet lastig met uw procedurevoorschriften !!!!!!!!
    De aansprakelijkheid wordt niet ontkent en u heeft een offerte van een aannemer met de herstelkosten. Als u het niet vertrouwd moet u het zeggen of zelf langskomen.

Ook een klacht indienen over Delta Lloyd?