Klacht Delta Lloyd: Onredelijke regels tussen de zorgverzekeraar en leverancier waar ik de dupe van wordt.

Marloes .

Omdat ik zeer sterk slechthorend ben heb ik drie jaar geleden bij de geboorte van mijn dochter een trilwekker met babyfoon vergoed gekregen van mijn zorgverzekeraar destijds. Twee jaar geleden ben ik overgestapt naar Delta Lloyd zorgverzekeringen. Onlangs ben ik bevallen van mijn tweede kind. Omdat ik beide kinderen natuurlijk niet hoor ' s nachts, heb ik een extra babyfoon nodig voor mijn tweede kind, als uitbreiding op de trilwekker die ik al heb. Zo'n babyfoon kost 175 euro. Delta Lloyd heeft echter afspraken gemaakt met de producent (Multicare Systems) dat ze geen losse onderdelen vergoeden, maar alleen het volledige alarmsysteem Inclusief trilwekker, brandmelder, etcetera die ik dus al heb. Dit complete pakket kost 800 euro en wordt afgerekend met het eigen risico. Ik heb dus maar een onderdeel nodig van 175 euro, maar wordt gedwongen ofwel dit zelf op eigen kosten aan te schaffen, ofwel een heel nutteloos pakket aan te schaffen dat ik al heb, voor 800 euro van het eigen risico. Volgens Delta Lloyd is dit "eigen schuld, dikke bult" omdat ik zelf ben overgestapt van verzekeraar (naar Delta Lloyd nota bene) en omdat ik zelf heb gekozen voor een hoger eigen risico. Dat vind ik echt de omgekeerde wereld. Waarom wordt het meerdere wel vergoed, maar het mindere niet?! Ik ga toch geen 800 euro betalen voor iets dat ik niet nodig heb!

Delta lloyd vergoed de aanschaf van de babyfoon van 175 euro die ik nodig heb, om mijn kind snachts te "horen".

Marloes .

Ook een klacht indienen over Delta Lloyd?