Klacht Delta Lloyd: Zeer trage afhandeling afkoop levensverzekering bij verkoop woning en te lage uitbetaling.

visje80

Zeer trage afhandeling afkoop levensverzekering bij verkoop woning.

22 december 2017 via de notaris onze woning verkocht. Van te voren telefonisch contact opgenomen met Delta Lloyd over de aan onze hypotheek gekoppelde levensverzekering. Als reactie meegekregen dat wij vanzelf bericht zouden krijgen na verkoop. De levensverzekering was niet nodig voor de aflossing van de hypotheek. De levensverzekering kon niet voortgezet worden onder de huidige voorwaarden aangezien deze gekoppeld waren aan de hypotheek.

Na verkoop van de woning helaas geen bericht ontvangen van Delta Lloyd.

Op 17 januari 2018 zelf telefonisch contact opgenomen met Delta Lloyd. Toen de reactie: hoe kunnen wij nou weten dat de woning is verkocht. Dit moet je zelf melden. De hypotheek liep ook via Delta Lloyd deze was inmiddels wel volledig afgelost. Moesten ook bekennen dat het telefoontje van december 2017 wel bij hun in het systeem stond. We zouden nu een afkoopofferte ontvangen.

Helaas niets ontvangen. Op 29 januari 2018 werd er wel weer premie van onze bankrekening afgeschreven.

Op 5 februari 2018 weer telefonisch contact opgenomen. Toen de afkoopofferte in de mail ontvangen. Deze was gedateerd 26 januari 2018. We kregen deze dezelfde dag ook nog per post.

De automatische incasso van de premie laten terugstorten.

Afkoopofferte ondertekend en teruggestuurd.

Hiervan een bevestigingsmail ontvangen. duurt 10 werkdagen om te verwerken en daarna nog 3 tot 5 werkdagen voordat het op de bankrekening staat.

Vandaag 22 februari 2018 (2 maand na verkoop woning) het geld ontvangen. Echter minder dan in de afkoopofferte is aangeven.

- Uitbetaling van de levensverzekering volgens de afkoopofferte.
- Terugbetaling teveel betaalde verzekeringspremie. woning is per 22 december 2017 overgeschreven daarna geen overlijdensrisicoverzekering meer nodig.
- Uitbetaling van de rente over de periode na afkoopofferte tot ontvangst van de afkoopsom.

Ook een klacht indienen over Delta Lloyd?