Klacht Denon Hifi: Denon wil extra (onnodige) permissies voor de App, maar geeft niet aan waarvoor die nodig zijn

Klachtnummer
# 368787
Gebruiker
R. Beekman
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Via een ticket heb ik gevraagd waarom de laatste versie van de Denon AVR Remote software Android App het telefoonnummer en de apparaat-ID's van mijn Android telefoon wil bepalen, of een gesprek aktief is, en het andere telefoonnummer waarmee wordt gebeld.
Volgens mij heeft Denon deze informatie helemaal niet nodig voor het goed laten functioneren van de app.
Pas na herhaald vragen krijg ik als antwoord een knip/plak uit de privacy policy (https://www.denon-hifi.nl/nl/about/privacy-policy) die zo algemeen is dat ik daar niets mee kan.
En nu is het ticket gesloten. ?!?!


De oplossing

Graag zou ik alsnog van Denon willen weten waarom de laatste versie van de Denon AVR Remote software Android App het telefoonnummer en de apparaat-ID's van mijn Android telefoon wil bepalen, of een gesprek aktief is, en het andere telefoonnummer waarmee wordt gebeld.
Volgens mij heeft Denon deze informatie namelijk helemaal niet nodig voor het goed laten functioneren van de app.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Denon Hifi hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Denon Hifi?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen