Klacht Denon Hifi: Denon wil extra (onnodige) permissies voor de App, maar geeft niet aan waarvoor die nodig zijn

R. Beekman

Via een ticket heb ik gevraagd waarom de laatste versie van de Denon AVR Remote software Android App het telefoonnummer en de apparaat-ID's van mijn Android telefoon wil bepalen, of een gesprek aktief is, en het andere telefoonnummer waarmee wordt gebeld.
Volgens mij heeft Denon deze informatie helemaal niet nodig voor het goed laten functioneren van de app.
Pas na herhaald vragen krijg ik als antwoord een knip/plak uit de privacy policy (https://www.denon-hifi.nl/nl/about/privacy-policy) die zo algemeen is dat ik daar niets mee kan.
En nu is het ticket gesloten. ?!?!

Graag zou ik alsnog van Denon willen weten waarom de laatste versie van de Denon AVR Remote software Android App het telefoonnummer en de apparaat-ID's van mijn Android telefoon wil bepalen, of een gesprek aktief is, en het andere telefoonnummer waarmee wordt gebeld.
Volgens mij heeft Denon deze informatie namelijk helemaal niet nodig voor het goed laten functioneren van de app.

Wij vinden dat Denon Hifi hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Denon Hifi?