Klacht Derjans Bouwtechniek: Te late levering waardoor er nu, net gemaakt stucwerk, kapot gaat.

Brenda Hulsman

Wij hadden twee nieuwe kozijnen met ramen besteld, die zouden maandag 2 oktober in eerste instantie geleverd worden. Dit werd al donderdag 5 oktober omdat het glas niet geleverd was.
Wij hebben het bedrijf meerdere malen proberen te bellen maar kregen geen gehoor. Vervolgens hebben wij een e-mail gestuurd dat ze nog konden komen wanneer de stukadoor er was en dat we anders afzien van de order.
We lieten deze ramen nu plaatsen omdat er dan tegenaan gestuct kon worden. Maar nu is de stukadoor klaar.

We hoorden helemaal niks van dit bedrijf en nu, een week later, bellen ze ineens dat ze vandaag om twee uur komen leveren!!!! We mogen niet meer onder deze order uit volgens het bedrijf.
Maar zij geven geen garantie op het stucwerk.

Ze geven via de telefoon wel aan, dat ze onze mai gelezen hadden maar hebben niks terug gemaild.

Wij willen graag een korting vanwege deze frustrerende en onprofessionele manier van zaken doen en om het stucwerk dat beschadigd wordt, weer te laten herstellen.

Derjans Bouwtechniek
    De afspraak om de kozijnen te plaatsen op 2 oktober is door ons niet doorgegeven, is onjuist. Wel was de order ingepland op donderdag 5 oktober. Echter door latere levering van het glas, wat wij niet in de hand hebben, is de order uitgesteld. Dit is medegedeeld aan de klant, zowel via mail alsook telefonisch. Voorgesteld aan de klant om de kozijnen later te plaatsen en dan met afwerkplinten af te werken. Dit vond de klant toen een goed idee. Vervolgens krijgen wij 's avonds een mail dat hij wenst dat wij de dag erna 6 oktober dus nog kunnen plaatsen, anders ziet hij af van de order!! Maar toen was het glas er natuurlijk ook nog niet. Dit was bekend bij de klant. Vervolgens is het glas bij ons binnengekomen en konden wij overgaan tot plaatsing. Het is niet mogelijk om een order zo maar af te zeggen, want er zijn hiervoor materialen, man-uren gespendeerd. en zeker omdat het een spoed order was.. Dus dit ook zo aan de klant doorgegeven. Garantie op het stucwerk kunnen wij niet geven, dat doet en kan geen enkel bedrijf. Buiten dat is deze order topsnel uitgeleverd.
    Wij kunnen de klant dan ook geen korting geven op de ramen, temeer wij er alles aan gedaan hebben om deze klant behulpzaam te zijn en er sprake is van overmacht.

Brenda Hulsman
Uiteindelijke oplossing De afspraak op maandag 2 oktober was mondeling afgesproken. Voor ons en voor jullie was niet bekend wanneer het glas zou komen, vandaar de vraag voor de vrijdag. Als jullie de mail hebben gelezen, zouden jullie op z'n minst kunnen reageren. Nu komt het erg koud op ons dan dat ze vandaag ineens komen, net als de stukadoors twee dagen klaar zijn! Nu zou er vandaag rustig aan gedaan worden en uit gekeken voor het gloednieuwe stucwerk. Dit is zeker niet gebeurd! Niet alleen is het stucwerk rondom het raam beschadigd maar ook het muurprofiel zit los en de muur aan de voorzijde is gescheurd! We hebben foto's van voor en na die kan ik nog sturen als u wilt. Onze vraag is wie nu de nieuwe stukadoors kosten gaat betalen!? Anders verhaal deze kosten maar op uw glas leverancier.