Klacht Descootmobielwinkel.nl: Ik denk opgelicht

Dhr: Apm Rijpers

Consumentbond 27-10-2022

Ik heb op 18-10-2022 een scootmobiel gekocht.

Ter waarde van €2527,00
Mijn vrouw heeft voor mij die scootmobiel gekocht omdat slecht ter been ben en lichtelijk invalide.
Maar nu blijkt dat we flink Genaaid zijn bij die winkel en dat er veel niet klopt daar.

Veel te duur betaald
Slechte toe/ inlichtingen
Waarschijnlijk geen goede accu's
Verkeerde acculader meegegeven
Geen testrapport van de accu's
Geen onderhoudslijstje van wat er gedaan is
Binnen een week alweer nieuwe accu's aan moeten schaffen
Want er stond op de factuur GEEN GARANTIE OP ACCU'S
Vreemd want via de ANWB heb je minimaal recht op een half jaar garantie
=========================================================
Juridisch

Accu Garantie

Algemene Voorwaarden
Antwoord van Michiel
ANWB Expert

Mijn vraag
Maar mijn scootmobiel is net 1 week oud en nu al problemen.
En deze persoon krijgt WEL garantie waar ik het niet krijg.
Antwoord door de expert van ANWB is algemeen geldend
Nu heb ik bij elkaar net zoveel betaald als een nieuwe uiteindelijk.

Ik ben vandaag in Kaatsheuvel geweest bij een dealer en daar gaat het echt heel anders aan toe. Dezelfde scootmobiel staat daar ook als tweedehands voor VEEL minder.
Zeker €700,00 verschil en dan nog niet gesproken over de accu’s.
Bij die dealer gaan er vanzelfsprekend bij aflevering NIEUWE accu’s in en niet net als nu. Dat is dan nog eens €680,00 voor de accu’s die we nu teveel hebben betaald.

Dit is een voorbeeld vraag

De Vraag
De accu van uw scootmobiel is na 1 jaar defect. In de garantievoorwaarden staat dat u 2 jaar garantie op de scootmobiel heeft, en slechts 6 maanden garantie op de accu. U vraagt zich af wat uw rechten zijn.

Antwoord erop
Wettelijke garantie
Op grond van de Europese Verordening heeft u bij aanschaf van een dergelijk product recht op minimaal twee jaar garantie. Dit geldt derhalve ook voor uw scootmobiel en bijbehorende accu.

In Nederland is deze wettelijke garantie geregeld in boek 7 Titel 1 'Koop en ruil'. Het merendeel van deze bepalingen zijn van dwingend recht. Ofwel; de verkoper mag hier niet ten nadele van de consument van afwijken (art 7: 6 lid 1 BW).
Conclusie
Ervan uitgaande dat de scootmobiel normaal gebruikt en onderhouden is, en de accu niet door een externe oorzaak defect is geraakt, dan zijn

Ik wil mijn koopovereenkomst ontbinden en al mijn geld terug . Dit schijnt te kunnen binnen een tijdverstek van 1 dagen. En dat is hij nog niet de 18e oktober gekocht en nu al problemen.

Wij vinden dat Descootmobielwinkel.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Descootmobielwinkel.nl?