Klacht Design Bouw: Vrijblijvende offerte wordt koopovereenkomst, geen reactie op poging van ontbinding

I. Fokkema

Na vorige opdrachten, bleef Design Bouw bellen over nieuwe opdrachten. Toen ik weer aangaf dat mijn kozijnen nog goed waren, werd mij beloofd dat het een offerte was, die ik ook na jaren nog kon accepteren. Toen de verkoper langs kwam, kreeg ik een koopovereenkomst. Ik heb toen duidelijk gevraagd of ik hier makkelijk onder uit kan over een jaar als ik dat wil, de verkoper gaf aan van wel, en schreef op mijn aandringen "Speciale afspraak" op het formulier.
Toen ik de kleine lettertjes las, bleek dat de verkoper deze afspraken niet mag maken, en dat ik 14 dagen had voor het ontbinden. Dit is mij niet gemeld. De verkoper zou mij zijn emailadres sturen (zijn kaartjes waren op), maar dat deed hij niet. Ik vond zijn adres elders, en heb hem gemaild met de vraag om een oplossing. Er kwam geen reactie. Ik heb toen per email ontbonden aan hem en het bedrijf zelf, en later een aangetekende brief gestuurd. Weer geen reactie. Ik eis schriftelijke bevestiging van de ontbinding van dit contract.

Ik eis schriftelijke bevestiging van het ontbinding van dit contract. Ik verzoek Design Bouw hun verkopers (in dit geval Bryan L.) er op te wijzen dat zij zich dienen te houden aan de Nederlandse wet. Bij ieder koop contract dient een formulier te worden toegevoegd met informatie hoe van dit contract af te zien (wet verkoop buiten de verkoopruimte). Verkopers dienen te stoppen met het beloven van zaken die tegenstrijdig zijn met de algemene voorwaarden van Design Bouw. Indien een verkoper zich hier niet aan houdt, dient Design Bouw zijn naam te beschermen door desbetreffende verkoper op non-actief te stellen.

Wij vinden dat Design Bouw hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Design Bouw?