Klacht Detoxformule.nl: DetoxFormule schendt de rechten van een consument om binnen 14 dagen te retourneren.

F.Diba

Op 27 november jl. las ik een advertentie via Facebook en adverteerde DetoxFormule met een proefpakket om hun product te testen. Op 28 november kreeg ik via mail de bevestiging dat het proefpakketje verzonden zou zijn en ik ontving dit pakketje op 29 november. Op 30 november zond DetoxFormule een factuur, waarbij ik er vanuit ging dat als het product mij niet zou bevallen ik het binnen 14 dagen kon retourneren.
Allereerst schreef ik op 6 december een mail aan DetoxFormule wat de werking ervan zou moeten zijn, volgens de advertentie zou je ervan moeten afvallen maar ik zag geen resultaat. Het antwoord kwam op 8 december nadat ik DetoxFormule eerst een herinneringsmail hierover zond. Hierin werd kort gezegd "Merkt u dit wel in uw maag.
Doorgaans voelt u wel een verandering in uw maag.", aldus Peter.
Ik antwoordde dat ik mijn eetlust was verdwenen, maar dat ik dat geen gezonde ontwikkeling vond onder de mededeling dat ik het nog een dagje zou aankijken waarna ik zou besluiten om het product wel of niet te behouden.
Ik durfde het risico niet aan en voelde me na inname van iedere pil misselijk worden, lijkt me niet gezond. Ik besloot DetoxFormule een mail te sturen waarin ik aangaf het proefpakketje te retourneren en wil weten op welke wijze ik het pakketje het beste kon retourneren.
Het antwoord was "Hoe dan ook, nergens op onze webshop staat vermeld dat u indien u niet tevreden bent over de werking van ons product u het (restant) product kunt terugsturen, en daarmee uw betaalplicht komt te vervallen. Conform onze Retour Policy, waarmee u akkoord bent gegaan tijdens het plaatsen van de bestelling, heeft u 14 dagen de tijd om de producten te retourneren. Zoals u heeft kunnen lezen in de Retour Policy komen enkel ongeopende en ongebruikte producten in aanmerking voor een restitutie van het aankoopbedrag. Geopende producten kunnen dan ook niet teruggestuurd worden. De volledige Retour Policy kunt u nog eens rustig teruglezen op onze website of in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen kort na uw bestelling", aldus Peter en nogmaals via Marloes.
Ik heb daarop DetoxFormule per mail laten weten dat ik het proefpakketje zou retourneren naar hun kantoor en om er zeker van te zijn dat het bij hen zou aankomen, heb ik het met aangetekende post verzonden, jammer van de kosten.

Het betreft in deze een proefpakket dat ik 14 dagen op zich heb ontvangen, wat mij niet bevalt en wat ik KOSTELOOS wens te retourneren. Als consument heb ik het recht om dit product uit te proberen. Ik wil dan ook de door mij gemaakte kosten voor de aangetekende brief retour ontvangen.
Daarnaast wil ik dat dit bedrijf niet meer andere mensen dupeert door op een slinkse wijze onder het mom van gratis proefpakket een product aan te smeren.

Wij vinden dat Detoxformule.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Detoxformule.nl?