Klacht Detoxformule.nl: Malafide formule van Detoxformule en Billink. Niets besteld of geleverd, wel facturen!

Gerko

Billink stuurt mij rekeningen betreffende een niet door mij bestelde zending van DetoxFormule die daarnaast ook nog nooit bij mij is afgeleverd.

Inmiddels ontvang ik op mijn postbusadres een ingebrekestelling.

Mailen naar Billink heeft geen zin, want zij verwijzen gewoon naar DetoxFormule. "Don't shoot the messenger".
Mailen naar Detoxformule heeft eveneens geen zin want die zeggen dat ik akkoord ben gegaan met een bestelling. Dat ben ik dus niet! Sterker nog, ik was voorheen nog nooit op hun site geweest.
Toen ik de site eens bezocht werd me duidelijk hoe hun malafide werkwijze verbonden is met Billink:
Iedereen kan zonder enige identiteitscontrole en e-mailcheck een bestelling plaatsen op de site van Detoxformule met een naam, adres en e-mail van een ander. De betaling (achteraf) gaat via Billink en komt dan ook bij die ander terecht. Dit is een heel bewust malafide formule om mensen geld afhandig te proberen te maken.

Bonafide bedrijven zouden bijvoorbeeld eerst een controle mailtje sturen waarop je moet reageren via een link of dat je een code ontvangt zodat bevestigd kan worden dat jij degene bent van het e-mailadres. Maar dan heb je alleen dat kunnen controleren. Ik betaal altijd vooraf via VISA of iDEAL en ik check altijd of een leverancier betrouwbaar is.

Billnk / Detoxformule zegt vervolgens dat ik dan maar aangifte moet doen van identiteitsfraude. Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld, Detoxformule doet geen enkele controle en dan moet een ander daarvoor bloeden? In de rechtszaal zullen ze overigens een flater slaan, maar zover komt het echt niet want ze weten dit zelf ook. De formule is gericht op die mensen die onder de druk van loze dreigementen bezwijken en dan maar betalen voor iets wat ze niet zouden hoeven te betalen. Trap hier dus niet in!

Er is overigens geen enkele sprake van identiteitsfraude. Iemand heeft gewoon iets onbevoegd besteld namens een ander en dat wordt heel gefaciliteerd door Detoxformule.

Pure oplichting van Billink en Detoxformule.

Voor de zoveelste maal Billink en Detoxformule: Ik heb niets besteld bij Detoxformule, ik heb evenmin niets ontvangen. Dat laatste komt waarschijnlijk omdat mijn postbusadres gebruikt is en de koerier niet op postbusadressen kan afleveren. In dat geval zal de bestelling bij u retour gekomen zijn maar boeken jullie dat kennelijk niet af. Zo werkt dat kennelijk bij jullie.

Maar goed, wie eist, die bewijst!

Stop met deze malafide formule van verkopen. Stop met deze onzinfacturen voor zaken waar ik niet om gevraagd heb.

Wij vinden dat Detoxformule.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Gerko
Uiteindelijke oplossing Ze geven geen thuis en inmiddels stuurt CIB aanmaningen. Nooit iets besteld, nooit iets ontvangen en toch rekeningen? Oplichting!