Opgelost door DeWitgoedTopper.nl: Geen garantie op nieuw apparaat

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 403355
Gebruiker
R.W. van der Vlugt
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Geleverde vaatwasser (B keus-nieuw-zonder verpakking geleverd-2 jaar garantie!) bleek direct na eerste ingebruikname een klein scheurtje in de kunststof bodemplaat in de hoek bij een scharnier te hebben waardoor dus lekkage ontstond . Garantie wordt vervolgens geweigerd onder het mom dat niet meer te achterhalen is bij wie de schade is ontstaan. Andere argumenten die ik te horen kreeg: "u heeft te lang gewacht met installeren" en "het is door onze technische dienst niet te repareren". Men maakt dus gebruik van omgekeerde bewijslast terwijl volgens artikel 7:18 lid2 BW de bewijslast de eerste 6 maanden bij de leverancier ligt met andere woorden alle gebreken die in de eerste 6 maanden aan het licht komen worden beschouwd als aanwezig op het moment van levering. De klantenservice is niet eens op de hoogte van deze wettelijke regels en scheept je af met de mededeling "schrijf maar een brief naar onze directie". Ik kan er met de pet niet bij dat dit bedrijf zo'n hoge waardering heeft op trustpilot. De klacht heb ik intussen doorgezet naar Webshop Keurmerk. Wordt vervolgd...
Vandaag antwoord gekregen van het Webshop Keurmerk:
Geachte heer,

"De webshop wil het niet oplossen en hanteert ook niet onze voorwaarden wij hebben hen hierop direct geroyeerd. U kunt het beste de rechtsbijstand inschakelen en of aangifte doen.
Met vriendelijke groet,"

Het wordt dus opschalen naar de rechtsbijstand maar ben bij deze gewaarschuwd voor deze malafide club!

De oplossing

Vervangende vaatwasser aanbieden

1 reactie

  1. Auteur
    DeWitgoedTopper.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste van der Vlugt,

    Dank voor uw klacht. Wij vinden het enorm vervelend dat u met een probleem zit en hebben u daar proberen in te helpen. Er is echter een breuk geconstateerd na verloop van tijd aan de hand van uw toegzonden foto's. Een breuk valt niet onder de garantie. Dat kunnen wij ook door een expert laten vaststellen. U bent ook vrij om de fabrikant hiervoor in te schakelen, aangezien het product fabrieksgarantie bevat. Wij hebben een functierapport van de leverancier (per apparaat) die dit soort constateringen voor levering uitsluit. Wij zijn benieuwd naar het rapport van de fabrikant en denken nog graag mee in de oplossing hiervan.

    Webshop Keurmerk haalt helaas onze verschillende webshops door elkaar. Wij kunnen de algemene voorwaarden van Keurmerk niet overal klakkeloos toepassen. Daarnaast zijn onze voorwaarden specifieker en oplossingsgerichter. U kunt de vergelijking maken.

    Met vriendelijke groet,

    Simon Bakker
    De Witgoed Topper

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R.W. van der Vlugt
Datum
Uiteindelijke oplossing
Wat de Witgoedtopper niet schijnt te begrijpen is dat ik een koopovereenkomst met hun heb en dat zij daarom verantwoordelijk zijn voor het oplossen van het probleem. Pas na mijn klachten op internet en het verliezen van hun webshopkeurmerk krijg ik een telefoontje van de klantenservice met het voorstel een fabrieksmonteur er naar te laten kijken. En wat blijkt, de breuk wordt gewoon gedekt en ik krijg van Bosch een nieuwe machine. Probleem dus opgelost maar met de Witgoedtopper ben ik wel klaar!
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over DeWitgoedTopper.nl?