Klacht DeWitgoedTopper.nl: koelkast is kapot welliswaar buiten de garantie, hoewel de klachten er al waren binnen de garantie.

ivon

we hebben een melding gemaakt dat de koelkast kapot is gegaan, deze deed zichzelf al om de twee weken ontdooien van af het begin, wij dachten dat het erbij hoorde, maar nu hij kapot is denken we dat het een onderdeel van het probleem is, wat dus inhoud dat het probleem er tijdens de garantie ookal was.
na deze melding kregen wij een mailtje met de omschrijving deze compleet uit te schakelen deuren open zetten en 24 uur later weer te proberen, mocht dat niet lukken dat we dan 10% korting konden krijgen op de aanschaf van een nieuwe?
maar ook na de garantieperiode blijft de verkoper altijd aansprakelijk voor de goede werking van het product en volgens de Nederlandse wetgeving zelfs in feite onbeperkt, zolang dat tenminste redelijkerwijze kan worden verlangd. en na 7 maanden kan ik toch wel zeggen dat het binnen het redelijkewijze valt.
wat dus geen 10% korting inhoud op de volgende aanschaf, maar een redelijke tegemoed koming in het vroegtijdig begeven van het product.

dat er een monteur langskomt die dit euvel komt oplossen, en of eventueel vervangt met een gelijkwaardig product.

mocht men nog twijfelen aan de regelgeving waar wij als consument recht op hebben zou ik dat nog eens opzoeken.

graag horen we hier meer over hoe we het ditmaal netjes op kunnen lossen in plaats van afschuiven, met 10% korting, een dergelijk product hoort het minimaal 7 jaar of langer te doen. al is de garantie verlopen....

DeWitgoedTopper.nl is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.