Klacht DFDS Seaways: extra opties vervallen bij annulering van de hoofdreis

H. Bruyn

Ik heb een reis geboekt bij DFDS Seaways via een kortingsvoucher. Vervolgens heb ik bij het boeken op de website van DFDS Seaways een aantal opties bijgeboekt, te weten:
- 2x Diner
- Kamer met zeezicht (upgrade)
- Parkeerkaart
- 2x Whisky proeverij

Nu kon ik geen gebruik maken van de reis zelf omdat we de reis die we geboekt hadden moesten annuleren. De reden van annuleren zorgt dat de annuleringsverzekering niet dekt. Omdat ik geboekt heb via een kortingsvoucher moest ik tevens de reis maken voor 1 januari. Omdat de enige optie volgeboekt is begrijp dat ik de reissom kwijt ben. Na telefonisch contact met de helpdesk heb ik verzocht de extra's zoals hier boven genoemd om te boeken naar een ander ticket die ik dan in het nieuwe jaar kan benutten. Navraag bij een leidinggevende leerde dat er niets valt om te boeken en dat we gewoon alles kwijt zijn.

Nu vraag ik mij af of dit zomaar kan.

Ik verwacht dat zaken die niet perse gekoppeld zijn aan een reis op een bepaalde datum meegenomen kunnen worden naar een andere datum.
Het diner heb ik immers nog niet genoten. Zo ook de Whiskyproeverij en de parkeerkaart. Dit geldt ook voor het zeezicht. Ik heb nog geen zee mogen aanschouwen voor de losse 10 euro die ik achteraf heb betaald.
Nog wranger is dat ik het eten ook gewoon aan boord had kunnen bestellen en betalen.
Totale waarde van de extra's is 99 euro. Dit is nog hoger dan de reissom. Ik vind het ronduit misdadig om dit bedrag te laten vervallen met de reis samen.

Wij vinden dat DFDS Seaways hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over DFDS Seaways?