Opgelost door DFDS Seaways: Misleidende reclame

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 389769
Gebruiker
W. Nelissen
Datum
0 reacties

Details

De klacht

In een mail kregen we een aanbod van DFDS om in de herfst met 15% korting naar Dover te varen vanuit Duinkerken:

"GENIET VAN DE NAZOMER IN ZUID-ENGELAND

De herfst staat voor de deur, dus is het tijd voor een nazomerse break! Reis met je eigen auto naar het zuiden van Engeland. Geniet van de glooiende landschappen, pittoreske dorpjes en ruige kustlijnen. Tijdens de herfst zijn de kleuren extra mooi.

Boek nu een nazomers tripje naar Zuid-Engeland en bespaar maar liefst 15%!


* Profiteer nu van 15% korting op overtochten naar Dover"
* Reis met eigen auto of motor
* Geen bagagelimiet

Boek vóór 1 oktober en reis t/m 17 december 2019"

Verder staan er geen voorwaarden

Als ik wil boeken blijken hiervoor geen overtochten voor 15 oktober beschikbaar te zijn, daarna is alles mogelijk, geen beperkingen.

In een telefoongesprek met een medewerker wijst zij mij op de tekst in een grijs kader, wat lijkt op een reclame:

ENKELE REIS DUINKERKEN/CALAIS-DOVER V.A. 46
o.b.v. auto en inzittenden | vertrek t/m december 2019
reizen mogelijk op geselecteerde data

Geselecteerde data: Daar bedoelt DFDS mee: pas over een dikke maand. Voor 15 oktober helemaal niet.

Ik vind deze reclame misleidend, niet echt netjes. Ik voel me als vaste klant behoorlijk in mijn hemd gezet. Vermeld dan gewoon in de mail en op de site: op geselecteerde dagen na 15 oktober, dan weet je tenminste wat je te wachten staat. Ik heb het gevoel dat me nu ruim 20 euro door de neus geboord worden!



De oplossing

Me alsnog 15% korting geven op de reissom en duidelijker aangeven wat de voorwaarden zijn in de mail!!!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat DFDS Seaways hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
W. Nelissen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een nog beter aanbod dan de oorspronkelijke prijs!!!
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over DFDS Seaways?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen