Klacht DFDS Seaways: Vloerdeel ontbreekt voor deur 54, uitgang autodek.

Henk

Tijdens de overtocht Newcastle naar IJmuiden, boot Princess Seaways, viel mijn dochter (7 jaar) door een opening voor deur uitgang autodek. (deur 54). Haar hele linkerbeen verdween in het gat. Parkeren is toch al een gestress, snel auto achterlaten (3 rijen dik geparkeerd) en met allemaal tassen/ koffers. Het gat is dan simpelweg niet te zien.

Aangezien de vloer van het autodek in hoogte verstelbaar is, was er een behoorlijke uitsparing (Zo groot dat mijn maat 46 er ook doorheen kon, een ieder had zijn been kunnen breken). Blijkbaar was dit voor de noodverlichting aan de muur.

We hebben het incident gelijk gemeld bij de receptie/ infobalie op het 6e dek. Een 2e stuurman werd opgeroepen en we zijn samen naar de locatie gaan kijken. Hij beaamde de gevaarlijke situatie, bedankte me voor de melding en er zal een rapport gemaakt worden. Er vanuit gaand dat er direct een (tijdelijke) oplossing zal komen bleek bij aankomst in IJmuiden de situatie nog precies hetzelfde te zijn?!

Het melden van een ongeval moet o.i zeer hoog opgepakt worden. Indien er niet gehandeld wordt loopt hiermee het risico dat er iets ernstigs met iemand gebeurt, terwijl je dit wellicht had kunnen voorkomen. Een simpele plaat die later weggehaald wordt is toch een kleine moeite. Mijn dochter heeft geluk gehad dat ze niet haar been gebroken heeft.

Juist door het niet handelen door DFDS seaways vatten wij dit op als een ernstig falen van het veiligheidsbeleid en voelen ons nu niet serieus genomen bij onze melding van het ongeval.

Wij vinden dat DFDS Seaways hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over DFDS Seaways?