Klacht DGB Energie: Smerige spelletjes spelen met consumenten

Klachtnummer
# 405651
Gebruiker
Jesse2020
Datum
0 reacties

Details

Klacht

DGB energie heeft mijn partner gebeld en deden zich naar hem toe voor als onze huidige energieleverancier. Ze vroegen hoe het het afgelopen jaar bevallen was en of we tegen een fikse besparing nog een jaar klant wilde blijven. Mijn partner dacht dat het wel goed zat en stemde daarmee in. Hij kreeg per mail een voorstel toegestuurd, maar toen hij op de button met "voorstel openen" klikte, kreeg hij direct een bevestigingse-mail met het contract, alsof hij het al had geaccepteerd. Achteraf bleek dat zij niet onze huidige energieleverancier waren, dat het bedrag veel hoger was dan wat wij nu betalen én dat het een contract voor 5 jaar is. Wij hebben direct een e-mail gestuurd waarin we beroep doen op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, dus dat is nog even afwachten. Met het indienen van deze klacht hoop ik andere mensen te behoeden van deze oplichterij.

Gewenste oplossing

Ik wil dat DGB de wettelijke bedenktijd in acht neemt en het contract voor ons ontbind, zoals wij in de e-mail die we vandaag hebben gestuurd hebben beschreven.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat DGB Energie hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over DGB Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen