Klacht DGB Energie: Ze benaderen je telefonisch met leugens en bedrog voor een zogenaamd verbeterd energiecontract

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 474489
Gebruiker
zondevametijd@
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Je wordt met leugens gebeld door het Nederlands Energie Verbond of (de nieuwste) Contractmelder over een zogenaamd verbeterd energiecontract. Ze liegen over alles. Ze zeggen dat dit geen overstap is naar een andere leverancier, omdat je immers al via hen aan het huidige voordelige contract bent geraakt. Je wordt echt aan het twijfelen en in verwarring gebracht. Je krijgt een mail en SMS met daarin offerte-opgave van De Groene Belangenbehartiger (DGB Energie). Dus dat betekent dat ik toch overstap? Nee meneer, doe maar rustig. Dat is niet zo (wat dus wel zo is). Uiteindelijk krijg je dus toch een 'Bevestiging leveringsovereenkomst Energie' namens DGB. Hierin zit wel een herroepingsformulier dat je binnen 14 dagen ingevuld kunt terugsturen, waarmee je het ongedaan kunt maken. Het is namelijk totaal niet inzichtelijk waarvoor je nou hebt getekend. Ongelooflijk dat DGB dit soort praktijken blijkbaar faciliteert. Stop hiermee! Via bel-me-niet register heb ik dit soort telefoontjes al jaren geblokt, net nog gecheckt. Maar dit wordt gewoon niet gerespecteerd. Stop de telemarketeer-cowboys!

De oplossing

Ik wil dat de telefonische marketeers namens DGB stoppen met deze bedriegende praktijken. Of ze nou het Nederlands Energie Verbond of (de nieuwste) Contractmelder heten. Blijkbaar profiteert DGB hiervan, want als je niet binnen 14 dagen herroept dan zit je vast aan een of ander ondeugdelijk contract. Hoeveel mensen zijn hier al de dupe van geworden? Ik vind dit echt niet kunnen, schaam je DGB!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat DGB Energie hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
zondevametijd@
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DGB Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen