Klacht DGB Energie: Ze benaderen je telefonisch met leugens en bedrog voor een zogenaamd verbeterd energiecontract

zondevametijd@

Je wordt met leugens gebeld door het Nederlands Energie Verbond of (de nieuwste) Contractmelder over een zogenaamd verbeterd energiecontract. Ze liegen over alles. Ze zeggen dat dit geen overstap is naar een andere leverancier, omdat je immers al via hen aan het huidige voordelige contract bent geraakt. Je wordt echt aan het twijfelen en in verwarring gebracht. Je krijgt een mail en SMS met daarin offerte-opgave van De Groene Belangenbehartiger (DGB Energie). Dus dat betekent dat ik toch overstap? Nee meneer, doe maar rustig. Dat is niet zo (wat dus wel zo is). Uiteindelijk krijg je dus toch een 'Bevestiging leveringsovereenkomst Energie' namens DGB. Hierin zit wel een herroepingsformulier dat je binnen 14 dagen ingevuld kunt terugsturen, waarmee je het ongedaan kunt maken. Het is namelijk totaal niet inzichtelijk waarvoor je nou hebt getekend. Ongelooflijk dat DGB dit soort praktijken blijkbaar faciliteert. Stop hiermee! Via bel-me-niet register heb ik dit soort telefoontjes al jaren geblokt, net nog gecheckt. Maar dit wordt gewoon niet gerespecteerd. Stop de telemarketeer-cowboys!

Ik wil dat de telefonische marketeers namens DGB stoppen met deze bedriegende praktijken. Of ze nou het Nederlands Energie Verbond of (de nieuwste) Contractmelder heten. Blijkbaar profiteert DGB hiervan, want als je niet binnen 14 dagen herroept dan zit je vast aan een of ander ondeugdelijk contract. Hoeveel mensen zijn hier al de dupe van geworden? Ik vind dit echt niet kunnen, schaam je DGB!

Wij vinden dat DGB Energie hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

zondevametijd@

Ook een klacht indienen over DGB Energie?