Klacht DGM outlet: DGM Outlet levert geen wettelijke garantie en doet alsof men bij keurmerk is aangesloten

Klachtnummer
# 148643
Gebruiker
wvak
Datum
0 reacties

Details

De klacht

We hebben een kapotte camera. DGM Outlet (Hans Steenbrugge) zegt dat we bij de fabrikant moeten zijn. De fabrikant bevestigt wat we al vermoedden: de wet zegt dat de verkoper verantwoordelijk is, en er zijn geen afspraken tussen DGM Outlet en de importeur.

DGM Outlet verwijst naar algemene voorwaarden waar men zegt maar 14 dagen garantie te geven. Dit gaat tegen de wet in. DGM wil daar niet op reageren, ook al staat het in hun eigen voorwaarden:
> 2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet
> niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond
> van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

In de algemene voorwaarden staat dat klachten via Stichting Webshop Keurmerk worden afgehandeld. Echter, volgens de website van het keurmerk is DGM Outlet daar niet aangesloten.

We hebben DGM gevraagd het op te lossen voordat we een klacht indienen. Men heeft er voor gekozen het probleem niet op te lossen.

De oplossing

De aan DGM Outlet gemelde opties: (gratis) reparatie, vervanging, of het geld terug

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat DGM outlet hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over DGM outlet?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen