Klacht DGM outlet: Wettelijke Garantie volgens BW wordt slecht opgepakt, men stuurt klant naar mindere fabrieksgarantie

Klachtnummer
# 278709
Gebruiker
D.J. van Haastrecht
Datum
0 reacties

Details

De klacht

DGM gaat voorbij aan de wet (artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek)). De 14 dagen 'omruilgarantie' klinkt als een service, maar in feite gaat het hier om het wettelijk retourrecht (lees '14 dagen bedenktijd' ingaand na levering bij koper) bij kopen op afstand. Voor de rest wordt snel door verwezen naar fabrieksgarantie, waarvan fabrikanten zelf kunnen bepalen hoe dat precies luidt. Voor de Nederlandse wet geldt echter dat winkelier een deugdelijk product moet leveren, deugdelijk voor de duur zoals bij het product verwacht mag worden. Bij gebruikmaking van fabrieksgarantie waar toe ze zelf oproept in geval van problemen en het wordt dan niet opgelost door de fabrikant, geeft men niet gauw thuis. Na aandringen doet DGM een belletje maar belt men vervolgens weer terug dat je het beste zlef kan bellen naar die en die persoon vragen. 'n Kwestie van Kastje naar de Muur (en de muur stuurt je door naar een donkere Kelder...)

Link garantie 'Product garanties' DGM Outlet: www.dgmoutlet.nl/faq/16/21

Concreet: Samsung LED TV gekocht, ivm persoonlijk omstandigheden pas wat later (week of 2 a 3) echt in gebruik genomen. Verkleuring bij/overbelichting (bleeding) van randen van het scherm bij bepaalde kleuren. Daarna is via fabrikant (en hun reparatieservice) tot tweemaal toe het scherm vervangen. Daarbij werd het probleem niet opgelost, eerder erger.
Gevolg? Heel vaak irritante (over)verlichte (delen van) randen, waardoor kleuren te licht worden (grijs wordt licht grijs, blauw wordt lichtblauw, paars wordt l.paars/roze) of deze zelfs helemaal Ontkleuren (okergeel en huid worden vaak grijzig, zalmroze wordt wit e.e.a ook afhankelijk van licht benodigd elders in het beeld).
Het probleem is via Samsung - via wie ik door DGM Oulet nog naar toe verwezen werd - en Samsungs repratie-onderaannnemer nog niet opgelost...

Al met al een afschuwlijk traject en nog steeds geen fatsoenlijk TV kijken. Het frustreert enorm, dat garantie door winkelier niet goed wordt opgepakt. Het product is ondeugdelijk. Het oordeel Afwijkend staat op schrift.
Nu nog de oplossing van hun kant, want bij de winkelier hoor je te zijn.

Hoe het zit hoe het hoort en hoe het moet lees je onder meer hier:
http://www.ejure.nl/2013/01/consumentenkoop-i/

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

De oplossing

Nog een laatste vervanging van het scherm, niet meer bij klant aan huis maar via antwoordnummer naar reparatieservicebedrijf. Of nieuwe TV (zelfde type witte curved want gekocht vanwege fraaie design). Vooraf ook 'n PRAKTIJK TV KIJK TEST ook in avondlicht, met resultaat geen Afwijkingen (nb bleeding hangt deels af van soort beeld, kleur).

Evt het voorpaneel open halen en dan scherm/LEDlichtjes beter afplakken of herplaatsen of meer/ minder hard aandrukken reflecterfolie??? of wat er ook gedaan moet worden voor een beeld wat wèl voldoet aan normale verwachtingen! (De TV is nota bene op beeld (en geluid) goed getest door Consumentenbond, was zelfs tijd beste koop.)
Dus... geen Afw ijkingen als wittere rand (links en recht (tot) ca 1,5 cm en boven en onder (tot) ca 1 cm) om rest van het beeld!

Kortom werkelijke reparatie (of nieuwe zelfde TV maar zonder storende bleeding)! Want het model is fraai wit gebogen design en dat behoud ik graag.

Of teruggaaf volledige koopsom.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat DGM outlet hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over DGM outlet?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen