Klacht DHB: Directe blokkering internetbankieren na verzoek opheffing rekening

Ariejanus

Wanneer een verzoek wordt ingediend om een bankrekening op te heffen (bijvoorbeeld over 2 maanden) dan wordt direct internetbankieren (NetBanking) geblokkeerd. Op het opzeggingsformulier staat dat nergens vermeld. Het is een onaangename verrassing. Medewerker van de klantenservice weet alleen aan te geven dat dit de standaard werkwijze is en het vast wel ergens in de algemene voorwaarden te vinden is.

Na contact met de klantenservice pas per e-mail geïnformeerd dat toegang tot de bankrekening via internet is opgeheven:

Wij hebben vandaag uw formulieren voor het opheffen van uw rekeningen ontvangen. Uw verzoek tot opheffen van de rekeningen aan het einde van het kalenderjaar is door ons verwerkt. In geval van opheffing van de rekening, ook als de opheffing pas aan het einde van het jaar plaatsvindt, wordt de toegang tot internetbankieren meteen geannuleerd. Derhalve kunt u niet meer inloggen.

Uw eventuele overboekingen kunt u telefonisch op telefoonnummer 0900 40 40 333 (lokaal tarief) opgeven. Optioneel kunt u uw opdrachten per e-mail (info@dhbbank.com), per ondertekend faxbericht op nummer 010-241 33 41 of per ondertekend post (DHB Bank, Afdeling Sparen, Antwoordnummer 5089, 3000 VB Rotterdam) opgeven. Na iedere mutatie ontvangt u per post een afschrift van uw rekening. Tevens ontvangt u begin van volgend jaar het financieel jaaroverzicht over het jaar 2019 per post.

Het opzegformulier aanpassen, waarbij dit uitdrukkelijk wordt vermeld dat NETbanking per direct wordt geblokkeerd. Oftewel, kwestie van duidelijk communiceren naar de eindklant.

Ik wens daarnaast alle rekeningafschriften van het jaar 2019 te ontvangen.

Wij vinden dat DHB hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over DHB?