Klacht DHL Express: "Bezorger gemist?" Werkt niet

Klachtnummer
# 127649
Gebruiker
Ralph
Datum
1 reactie

Details

De klacht

DHL heeft vandaag pakje aangeboden terwijl ik niet thuis was. Ze stoppen briefje in de brievenbus: "Ga naar dhlforyou.nl/gemist en bepaal zelf wanneer je pakket wordt bezorgd."
Na invullen bezorgcode, postcode en huisnummer kun je kiezen wat je wilt doen. Helaas werkt de site niet, want na de bevestiging volgt de melding:
"Er is geen resultaat voor deze bezorgcode. Controleer de code en probeer het opnieuw. Indien je deze melding blijft ontvangen wacht dan op het eerstvolgende aflevermoment."
DHL gebeld, voor 1 Euro per gesprek!!! "Uit veiligheidsoverwegingen kunnen wij niets veranderen." Waarom heeft DHL dan een duur betaald telefoonnummer?
In het gesprek gaf de betreffende medewerker aan dat het een storing betreft en dat ik s'avonds na 20:00 uur opnieuw moest proberen. Dit heb ik gedaan om 21:30 uur. Storing verholpen, maar nog steeds krijg ik dezelfde bovengenoemde foutmelding.

De oplossing

Graag zou ik morgen mijn pakketje willen laten bezorgen bij het dichtstbijzijnde servicepunt (Coop ten Hoeve te Hollandscheveld).
Dit is nu niet mogelijk waardoor ik 2 dagen extra moet wachten voordat ik het pakketje in ontvangst kan nemen.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag Ralph,

    Helaas heeft de website problemen gehad en werkte de bezorgcode niet. Het spijt mij oprecht dat u daardoor niet zelf heeft kunnen bepalen wat er moest gaan gebeuren met uw pakket. De storing is deze middag gelukkig verholpen en kan er weer wel gewijzigd worden wat we het volgende bezorgmoment met de zending moeten doen.
    Ik hoop dat het wijzigen nu wel lukt bij u.

    Met vriendelijke groet,
    Raffaele

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen