Klacht DHL Express: #‎DHL_raakt_pakket_zoekt_en_laat_ontvanger_barsten‬!

rstreefk

Terwijl ik in het buitenland was, levert DHL een pakket af aan mijn ?dubbelganger?. Vervolgens houdt DHL stug vol het pakje aan mij te hebben geleverd. “Kijk maar op onze tracking & tracing site mijnheer, daar staat het echt”.
Maar….waar is mijn handtekening dan voor het in ontvangst nemen?
“Tja, die hebben we niet mijnheer” laat een medewerker van DHL weten.
Graag wil ik een onderzoek starten en een claim indien.
“Alleen de afzender kan een onderzoek starten en een claim indienen.”
Maar wat nu als de afzender dit niet wilt doen omdat hij mijn geld al heeft ontvangen?
DHL, moet ik als consument nu opdraaien voor de schade omdat jullie jullie werk niet doen? Jullie raken immers mijn pakket kwijt.

Schadevergoeding van 99,00 euro danwel alsnog het pakketje.

rstreefk
    Merk op dat de afzender een onderzoek heeft opgestart maar dat DHL nog steeds geen handtekening heeft aangeleverd als bewijs dat het pakket daadwerkelijk door mij (of iemand anders) in ontvangst is genomen. Afzender onderneemt sinds een viertal weken geen actie richting DHL; immers hij heeft zijn geld al van mij.
    DHL Express
    Goedemiddag,Wat vervelend dat dit pakket nooit bij u is aangekomen en dat de verzender niet mee wil werken aan een onderzoek.Op het moment dat u ergens een aankoop doet, dan gaat u een overeenkomst aan met die verkoper. Als u het pakket niet in goede orde ontvangt, dan moet u de verkopende partij aansprakelijk stellen.De verkoper gaat op zijn beurt een overeenkomst aan met Deutsche Post. Deutsche Post heeft vervolgens een overeenkomst met DHL in Nederland. Als DHL de opdracht niet naar behoren uitvoert, heeft de verkoper het recht en de mogelijkheid om een onderzoek op te starten en eventueel een claim in te dienen bij Deutsche Post.Ik adviseer u daarom om de verzender nogmaals aansprakelijk te stellen voor uw geleden schade en hem aan te sporen dit op te pakken met Deutsche Post/DHL.Mijn excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,
    Desiree
    rstreefk
    Beste DHL, beste Desiree,Wat gaan we hier een leuk kat en muis spelletje opvoeren. Ik kom hier als consument niet verder mee. De consument wordt niet in bescherming genomen met de houding van DHL. Deutsche Post/DHL gaat niet verder dan verwijzen naar het aangeven op de DHL tracking site dat het pakje geleverd is en komt niet met een handtekening of ander bewijs dat het pakje is afgeleverd en in ontvangst genomen is.
    De verkoper heeft zijn geld en komt niet in beweging. U kunt ....
    rstreefk
    ...in uw systemen zien dat er inderdaad geen handtekening is geplaatst en geen ontvangstbewijs aanwezig is. Schande dat u zich blijft verschansen achter het feit dat alleen de afzender een claim mag indienen, terwijl eigenlijk ik, de kopende partij, de opdracht geeft om een pakket te laten verzenden.
    Kunt u in uw systemen kijken op een bewijs van in onvangstname en de afzender Bockleder contacteren?
    Beste heer,
    Helaas kan ik u alleen vermelden dat volgens onze gegevens een verzoek was ingediend om het pakket op nummer 83 te laten bezorgen. Het pakket is dus als het goed is 3 januari bezorgd op nummer 83.
    Als uw buren daar zeggen het niet in ontvangst te hebben genomen kunt u zoals mijn collega zei de verkoper in gebreke stellen voor het niet leveren van uw gekochte product. De verzender kan vervolgens een onderzoek in werking zetten via Deutsche Post.
    Als de verkoper verdere medewerking weigert kan ik u daar helaas ook niet mee verder helpen. Ik adviseer u in dat geval om de verkoper te sommeren u schadeloos te stellen.
    Mijn oprechte excuses voor het ongemak.
    David
    Beste DHL,
    Toon maar aan dat jullie het pakket hebben afgeleverd. Jullie zijn op alle fronten in gebreke gebleven:
    1. De buren geven aan pakket nooit te hebben ontvangen.
    2. Er is geen bezorgkaartje in mijn brievenbus gedeponeerd.
    3. Jullie hebben geen getekende ontvangstbevestiging gaf jullie collega aan.
    Het is erg gemakzuchtig dat jullie je achter de verkoper gaan verschuilen. De verkoper heeft ook contact met jullie opgenomen en ......
    rstreefk
    ....komt ook niet verder bij jullie. Ook hier verwijzen jullie enkel naar jullie trackingsite waar is aangegeven dat het pakket is afgeleverd.
    Wie zegt dat jullie het niet hebben ontvreemd??
    Met excuses kom ik niet verder. Graag zie ik daden.Met vriendelijke groet,
    Roland Streefkerk
    Beste Roland,
    Helaas merk ik wel vaker dat de verzender bij navraag bij Deutsche Post enkel de traceergegevens doorkrijgt en het daarbij gelaten wordt. De verzender moet dan echter duidelijk aangeven dat de aflevergegevens gedisputeerd worden en dat hij dit onderzocht wil hebben of het pakket wilt claimen. Deutsche Post zal dan een onderzoek starten en het verzoek doorzetten naar DHL Parcel Nederland. Dit is de standaard procedure.
    Wij zullen op aanvraag van de verzender dan de bezorging nader onderzoeken.
    Er zijn dan in feite drie uitkomsten. Mocht het pakket ergens anders zijn afgeleverd dan zullen wij dit terugkoppelen en de fout proberen te herstellen. Als wij echter met redelijke zekerheid kunnen aantonen dat het pakket op het opgegeven nummer 83 moet zijn afgeleverd, dan koppelen wij dit terug en sluiten de zaak daarmee. In het derde geval dat wij niet meer kunnen aantonen of achterhalen waar de zending is geleverd kan de verzender het pakket claimen. Het te vergoeden bedrag zal dan worden vastgesteld en aan de verzender worden overgemaakt. De verzender kan u dan vervolgens compenseren.
    Ik adviseer u daarom nogmaals om contact op te nemen met de verzender. Hopelijk kan dit uiteindelijk een oplossing voor u bieden.
    David
    rstreefk
    Het blijft mij verbazen dat de consument totaal GEEN bescherming krijgt tegen pakketbezorgers die beweren je aankopen te hebben afgeleverd maar het ondertussen zoek hebben geraakt omdat ze het bij een onbekend adres aflevert.

rstreefk

Ook een klacht indienen over DHL Express?