Opgelost door DHL Express: 4 paketten zijn zoek bij DHL in dezelfde periode

vlaamspaard

Op dit moment zijn 4 paketten van mij zoek bij DHL. 1 als ontvanger en 3 als verzender. Allemaal vastgelopen bij DHL in de eerste week van januari 2015. Daardoor heb ik zelf 1 pakket als koper nog niet ontvangen, zijn er 2 boze ontvangers van marktplaats en is 1 retouzending aan Agradi niet aangekomen, waardoor mijn retourtermijn van 2 weken is verstreken en ik gedwongen wordt de aankoop te houden. Ik ben al 2 weken aan het bellen, mailen en in de brievenbus aan het kijken of ik de bezorger soms heb gemist. Maar nee, de track en traces van alle 4 de paketten zeggen: "is op sorteercentrum aangekomen".
En dat is het dan. En als ik 1 van de onschuldige, vriendelijke mensen van de customer service krijg, is het alleen :"wat vervelend voor u, we snappen er niets van". En op de email wordt totaal niet gereageerd, helemaal niets. Echt, dit kan toch niet? 4 Paketten die gewoon ergens maar liggen en ik, die het op moet lossen?

De 4 paketten moeten worden geleverd aan de ontvangers, in dit geval ik en Agradi. Als DHL deze 4 paketten heeft verspeeld in hun geautomatiseerde systeem, wat niet kan inspringen op calamiteiten [ lees: er kunnen geen mensen worden ingezet om een pakje ergens tussenuit te halen en ervoor te zorgen dat het wel aan komt...], en zijn afspraak niet kan nakomen, eis ik dat zij de onstane schade van ruim 370 euro aan mij vergoeden. Ik heb van alle transacties facturen alswel bankafschriften. De goederen betreffen: 2 houten kunstwerken uit Duitsland, 6 boeken, 1 houten beeld en 1 paar rijlaarzen.De kunstwerken alswel de rijlaarzen zijn nieuwe goederen, de boeken en beeld tweedehands goederen verkocht via marktplaats.

Beste mevrouw,
    Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat u zo in onzekerheid zit over uw zendingen. Ik heb even uitgezocht wat ik kon vinden en hebt hieronder kort per zending uitgezet wat ik u erover kan vertellen.3SDSP0128753951: Deze retourzending is naar het centrale sorteercentrum gestuurd. Van hier worden alle retourzendingen doorgestuurd naar de leverancier. Dit ziet u niet terug in de track & tracé. Het kan enkele werkdagen duren voordat het pakket daadwerkelijk retour is ontvangen. U kunt navraag doen bij de leverancier of die het pakket inmiddels heeft ontvangen. De leverancier kan op zijn beurt intern bij ons navraag doen als dit niet het geval is. Bewaar altijd uw afleverbewijs totdat u bevestiging heeft dat het pakket retour is ontvangen.
    3SDFY323618866: 31e afgeleverd op het gekozen servicepunt. Notificatie naar de geadresseerde is mislukt doordat de contactgegevens niet correct waren. Pakket is 7 januari weer opgehaald omdat het niet is afgehaald in de standaard afhaalperiode. Het gaat dan automatisch retour. Hetzelfde geldt voor 3SDFY255807785. Als het goed is komen deze pakketten spoedig naar u toe retour. Als u ze niet snel weer heeft kunnen wij uiteraard een onderzoek voor u opstarten.
    3SD960761777774: Dit pakket bleek te groot/zwaar voor ons particuliuere netwerk. Deze is eerst overgedragen aan ons zakelijke transport. Hier heeft helaas enige vertraging in gezeten. Deze is inmiddels van een nieuw label voorzien en wordt vandaag voor het eerst bij u geleverd vanuit ons depot in Den Bosch.
    Ik hoop dat u wat heeft aan dit antwoord. Verder mijn oprechte excuses voor het veroorzaakte ongemak. Indien u nog vragen en/of opmerkingen heeft, hoor ik graag nog van u.
    vlaamspaard
    Dag David,Bedankt voor het snelle antwoord, dit is blijkbaar een goed medium om DHL te contacteren. Voor de 1e T&T[....51] geldt dat Agradi een retourtermijn handhaafd van 2 weken. Door vertraging bij DHL is deze termijn verstreken en heb ik een probleem. Dit zouden jullie beter moeten afstemmen met Agradi als grote klant!!!! Nummer 2 en 3 moeten dus nog komen. En dat nummer 4 komt, dat zou mooi zijn! Ik houd het in de gaten en meld me weer als het niet is afgehandeld. Groet Saskia
    vlaamspaard
    Ik wil graag nog 1 ding melden. Bij 2 paketten was er sprake van incorrecte contactgegevens. Dit komt omdat jullie systeem al het nummer "06" ingevoerd heeft bij het invullen van adres + mobielgegevens. Ik heb zelf het volledige 06 nummer ingevoerd, zodat de laatste 2 cijfers dus in jullie systeem vervielen. Met zo'n geautomatiseerd systeem moet je dit kunnnen voorkomen door ofwel de reeds ingevulde 06 te verwijderen of aan de klant een foutmelding te geven dat hij incorrect invuld.
    Beste Saskia,
    Die twee pakketten zouden snel naar je retour moeten komen. Ik zie dat je al een navraag hierover hebt staan, deze wordt binnen 5 werkdagen behandeld. Dus mochten je pakketten in die tijd nog niet retour zijn zal een onderzoek worden opgestart. Kan je nog eventueel een uiterlijke omschrijving van deze pakketten doorgeven (dus van pakket ..785 en ..866)?
    De zending naar Agradi is al 8 januari op ons sorteercentrum aangekomen. Deze zouden ze dus allang terug moeten hebben. Ik raad u aan Agradi te vragen een onderzoek te starten als ze het nog steeds niet hebben ontvangen.
    De laatste zending is vandaag ingeladen. Ik heb u de traceerlink hiervan gestuurd.
    vlaamspaard
    Hoi David,Allereerst, volgens Agradi verzamelen ze in het sorteercentrum pakketten van Agradi op, waardoor dit langer zou duren dan normaal [ ?].
    Uiterlijke omschrijving van ...85 en......66 is dat ze beide in een gewone kartonnnen bruine doos zitten, waarschijnlijk met Ducktape eromheen. By the way, wat zijn de spelregels als de bezorger je niet thuis vindt. Kan ik een tijdstip afspreken of wordt het ergens voor je afgeleverd op depot op verzoek?
    Beste Saskia,
    Het kan inderdaad zijn dat we niet een dagelijks transport hebben naar Agradi, dat kan ik helaas niet bevestigen want ik weet niet welke afspraken er met deze klant zijn gemaakt. Als hierdoor de retourtermijn verstrijkt kunt u ze misschien hierop aanspreken, want in principe is de retour gewoon al op 7 januari ingezet.
    Uw levering van vandaag gaat met ons zakelijke transport mee. Deze leveren overdag op doordeweekse dagen. Wanneer u afwezig bent zal de bezorger kijken of hij het bij de buren kan leveren. Anders ontvangt u een briefje wij hebben u gemist, en komen wij maandag weer. U kunt de zending dan eventueel nog voor het weekend ophalen op de vestiging in Den Bosch (tussen 18:00 en 19:00). Mocht de tweede bezorgpoging maandag mislukken dan komt het pakket daar ook te liggen ter afhaling.
    vlaamspaard
    Dag David,Het zakelijk pakket is inderdaad afgegeven bij de buren. Ik ben heel blij dat het er eindelijk is en de verzender ook. Het pakket was helemaal verfrommeld en kapot, maar wonder boven wonder was de inhoud bijna helemaal heel. Een kleine schade kan ik zelf herstellen. Nou, het is uiteindelijk nu voor 2 paketten opgelost, Agradi heeft ook gemaild dat de zending er is en ik gewoon mijn retourgeld ontvang. Bedankt voor je hulp, David!
    Beste Saskia,
    Geen enkel probleem! Hopelijk zijn je andere pakketten er ook snel nu. Als je nog ergens vragen/opmerkingen over hebt dan hoor ik graag nog van je.
    Dag David,
    Pakket 3SDFY323618866 en 3SDFY255807785 zijn beiden nog steeds niet retour. Kun jij nogmaals checken?Groet Saskia
    DHL Express
    Beste Saskia, Wat vervelend dat je de pakketten nog niet retour hebt ontvangen. Ik heb meteen even voor je gezocht, maar helaas zijn er nog geen retournummers bekend. Ik zie dat je de 15e een onderzoek hebt aangevraagd. Mijn collega’s zullen dit zo snel mogelijk in behandeling nemen. Zij kunnen uitzoeken waar de pakketten zich nu bevinden. Met vriendelijke groet,
    Suzanne
    Hoi Suzanne,Ik hoop snel op antwoord!Groet Saskia
    vlaamspaard
    Dag,Ik wacht nog steeds op een antwoord over de laatste 2 pakketten die maar niet retour komen. Dit gaat echt te lang duren en ik moet 2 boze mensen een antwoord gaan geven. Ik wil graag weten hoe lang nog en of ik nu een claim moet gaan indienen, aangezien er 2 pakketten door jullie niet worden geretourneerd! Ik wil graag een antwoord.
    MvgSaskia
    Beste Saskia,
    Ik heb nog eens gekeken en ik zie nu opeens dat er bij beide ontvangers op 15e en 16e herlabelde pakketten zijn afgeleverd, dit was mij eerder ontgaan. Het kan zijn dat de pakketten zijn doorgestuurd naar het huisadres van de ontvanger ipv retour (de nieuwe zendingsnummer zijn 3SXDFY09652 en 3SXDFY09661). Heb je al navraag gedaan bij je ontvangers, of die het alsnog hebben gekregen?
    vlaamspaard
    Dag David,ja, daar kwam ik vandaag dus achter, omdat ik beide ontvangers had gemaild dat de pakjes zoek waren..
    Zij bleken ze al ontvangen te hebben. Nou ja, zo is het uiteindelijk allemaal opgelost!Groet Saskia
    Beste Saskia,
    Ik had niet eerder gezocht nar herlabelde zendingen omdat ik ervan uit ging dat ze retour zouden zijn, anders had dit al eerder opgelost kunnen zijn. Sorry voor de verwarring. Gelukkig is het wel allemaal goed gekomen.
    Is de klacht hiermee dan ook inmiddels voor u afgehandeld?
    vlaamspaard
    Uiteindelijk goed afgehandeld, duurde wel wat te lang.

vlaamspaard

Ook een klacht indienen over DHL Express?