Klacht DHL Express: 7 september. Nog steeds geen van pakketje dat op 7 augustus was aangeleverd.

Klachtnummer
# 127379
Gebruiker
Keesmarges
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Op 7 augustus leverde mijn dochter in Rotterdam een pakketje aan voor mij in Rio de Janeiro. Toen het niet afgeleverd werd volgens toezegging is nieuwe informatie aangeleverd op 31 aug. Zeer lakse reacties van DHL, als er al gereageerd werd. Zoethoudertjes. Nu 7 september, nog steeds niet afgeleverd en DHL lijkt pakketje kwijt te zijn. Dit is tweede slechte ervaring met DHL. Verhaal ook op Facebook en twitter gezet door mijn dochter. Met cc naar Consumentenbond. Toen die via twitter reageerde ging DHL plotseling ook weer zoeken.

Gewenste oplossing

DHL moet toezegging, dwz. aflevering pakketje, binnen enkele dagen na komen en inmiddels geleden schade betalen. Zo niet, dan toezegging doen dat ik op hun kosten nieuw apparaat kan kopen van gelijkwaardige kwaliteit. Ook als dat meer kost dan maximum van verzekerd bedrag.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste heer Marges,

    Ik heb reeds uw dochter gesproken hierover. Ik zal hier voor de goede orde even kopiëren wat ik haar ook al gestuurd had:

    Ik zie dat dit een DHL For You zending is. De laatste scan is in Saulheim, van daaruit gaat het door de douane en door naar de postdienst in het bestemmingsland. Als de douane het tegenhoudt krijg je het binnen ong een maand retour. Als vervoerder hebben wij helaas geen invloed op de douane (aangezien dat een overheidsinstantie is) en je kan gedurende deze tijd mogelijk weinig traceergegevens zien. Op dit moment is niet bij ons bekend of dit misschien de reden van vertraging is.

    De aanvraag ligt bij ons maar helaas kan een onderzoeks/claimprocedure bij internationale DHL For You zendingen 14 tot 16 weken duren. Je wordt helaas niet van dag tot dag op de hoogte gehouden. Had je al een ingevuld claimformulier naar mijn collega's gestuurd? Ik zie die niet in je e-mail van vandaag.

    DHL For You is niet net als DHL Express een rechtstreekse dienst. DHL Express bezorgd jouw pakket van deur tot deur over de hele wereld, en kan dat in enkele dagen doen. DHL For You gaat echter eerst naar Deutsche Post DHL in Duitsland, en die sturen het door naar de postdienst in het bestemmingsland. Doordat wij (DHL Parcel Nederland) buiten NL geen directe invloed op je pakje meer hebben en afhankelijk zijn van andere partijden (Deutsche Post, douane, postdienst in bestemmingsland), duren die procedures helaas zo lang. Ik kan daar alleen maar mijn oprechte excuses voor aanbieden en om je geduld vragen. Je hoeft niet bang te zijn dat het niet in behandeling is of dat we je negeren, het gaat alleen helaas niet zo snel als je misschien zou wensen.

    Met vriendelijke groet,
    David

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen