Klacht DHL Express: absurd hoge 'advance payment fee'

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 461644
Gebruiker
Roy
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Bij import van een pakketje werd ik onaangenaam verrast door de Advance Payment Fee (AV) die DHL rekent: schier €18,- voor een pakketje van €150,-. Dit staat niet in verhouding met elkaar.

De oplossing

Geen of significant lagere advance payment fee.

2 reacties

  1. Auteur
    Roy
    Datum
    Geen reactie ontvangen van DHL.
  2. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw, het door u genoemde bedrag zijn kosten die DHL in rekening brengt voor de administratieve afhandeling bij internationale zendingen. Het bedrag is afgestemd op de hoeveelheid werk die er voor gedaan moet worden en de internationaal geldende normen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mvg DHL Express

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Roy
Datum
Uiteindelijke oplossing
17 euro rekenen voor een geautomatiseerd administratieve handeling. Het ruikt naar woekerprijzen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen