Klacht DHL Express: Absurt hoge prijzen bij DHL.

Eyes closed

Ik heb 2 koplamp glazen besteld uit Dubai voor mijn auto. Ze kosten samen 30 euro. Vervolgens moest ik DHL betalen voor transport, 55 euro bezorgkosten. Ik vond dit al een absurt bedrag. Heb ik betaald. Ik zit nu op totaal 85 euro. Vervolgens krijg ik een mail van DHL dat ik nog 59,90 euro moet overmaken ivm belasting en invoeren. Ik vind dit belachelijk. Slaat nergens op, ik ga dit ook niet betalen. Dus totaal kom ik uit oo ongeveer 145 euro. Dit terwijl ik voor 30 euro de glazen heb gekocht. Ik vind dit diefstal, heb hier geen woorden meer voor...

Mijn geld teruggeven. Ik hoef niks meer van DHL. Ik vind dit niet normaal. Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met DHL, dit is de eerste keer.

DHL Express
    Geachte heer/mevrouw Bal,

Mijn excuses voor het ongemak, Ik heb uw zending nagekeken. De verzender heeft helaas geen verzend kosten op de douane factuur opgegeven waardoor een standaard tarief aangehouden wordt bij de calculatie van de BTW kosten voor uw zending.
    Ik begrijp dat de BTW kosten van 59.90 euro niet in verhouding staat met de waarde van 30 euro van de inhoud van uw zending. Wij kunnen helaas de inklaring niet meer aanpassen, Wel kunt u na aanvaarding van de zending en de kosten een brief van geen bezwaar indienen bij de belastingdienst zij zullen dan naar uw situatie kijken en mochten zij tot het besluit komen dat de kosten inderdaad niet correct zijn krijgt u daarna het verschil terug.
    Nogmaals mijn excuses. Mocht u hier verdere vragen over hebben raad ik u aan contact op te nemen met onze klantenservice via 088 055 2000 of met ons BTW team via 088 100 4242.

Joyce DHL Express Nederland

Eyes closed
Ik moet met de belastingdienst afhandelen. Typisch DHL, echt waardeloos.

Ook een klacht indienen over DHL Express?