Klacht DHL Express: Adres gegevens onjuist

Beste heer/mevrouw,

Gisteren zou ik een pakketje via jullie binnenkrijgen en dit is niet bezorgd omdat het afleveradres volgens jullie koerier niet klopte. Toen ik dit las heb ik gelijk even op de factuur gekeken of ik niet een fout had gemaakt bij het invullen van mijn adresgegevens. Dit was niet het geval. Ik weet niet waarom dus het pakketje niet is verstuurd. Het is ook niet dat ik aan een straat woon die buitenaf ligt of moeilijk te bereiken is.

Ik vind het in ieder geval een beetje apart omdat ik niet kan begrijpen dat het zo moeilijk kan zijn om een pakketje goed te bezorgen.

Geachte Alexander,

Wij bieden onze excuses aan dat uw zending niet bij u is aangeboden. Graag zouden wij willen nagaan waarom wij de zending niet bij u konden aanbieden. Zou u misschien het traceernummer van uw zending aan ons kunnen doorgeven?

Graag vernemen wij van u.

Het traceernummer: 33210830
    Geachte Alexander,

Wat ongelooflijk naar dat uw zending is geweigerd vanwege een vermeende adresfout. In ons systeem staat uw adres inderdaad correct aangegeven. Er is dan helaas sprake van een persoonlijke fout van de bezorger of het fysieke label op het pakket week toch op de een of andere manier af van de gegevens in het systeem. Helaas kan ik dat aan de gegevens niet met zekerheid zien.

Aangezien de zending geretourneerd is zult u contact op moeten nemen met de verzender om het pakket opnieuw te bestellen. Hierin heb ik helaas geen andere oplossing voor u. De verzender kan daarnaast de gegevens op het label nakijken. Indien het een fout blijkt te zijn geweest van de bezorger kan de verzender restitutie van de verzendkosten bij ons aanvragen. De verzender kan u het pakket dan ook opnieuw toesturen zonder verdere kosten voor uw rekening.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

David
    Beste David,

Ik heb met de verzender gesproken en zij hebben mij verteld dat de adresgegevens die ik heb doorgegeven bij hun in de computer ''gewoon'' kloppen. Dit betekent dat de fout bij de bezorger ligt. Ik heb de bestelling bij de verzender geannuleerd en dit resulteert er dus in dat ik geen restitutie van de verzendkosten via de verzender kan ontvangen. Ik hoop dat u met een andere oplossing komt.

Geachte Alexander,

Ik kan u helaas geen vergoeding bieden aangezien er tussen u en DHL geen transactie heeft plaatsgevonden, wij hebben u nooit kosten in rekening gebracht. U heeft een betaling gedaan aan de verzender, de verzender het ons de factuur betaald. De verzender kan daarom bij ons restitutie aanvragen wanneer de levering niet correct is uitgevoerd volgens de opdracht die hij gegeven heeft. De verzender is ook de partij die u zou moeten compenseren, u bent immers de klant van de verzender en niet van de vervoerder. Ik kan u dus helaas alleen maar opnieuw naar de verzender verwijzen voor de gewenste oplossing.

David
    Beste David,
    Ik wist voor dat ik deze klacht hierop heb gezet al dat het mij persoonlijk niets ging opleveren. De nieuwste ontwikkeling is dat het 2e pakket wat gister binnen zou komen ook niet is geleverd. Het lijkt me wel lachen dat pakket 3 wat vandaag, als het goed is, binnenkomt ook niet bezorgd zal worden. Maar ik wacht met spanning af!

Alexander

Ook een klacht indienen over DHL Express?