Opgelost door DHL Express: Adres gesloten

FMPK

Na zojuist gekeken te hebben op de track and trace website over de status van mijn pakket bleek de bezorger zogenaamd al bij mij aan de deur te zijn geweest, om 18:23. Heel erg vreemd aangezien ik op dat moment al thuis was, wellicht had de bezorger er geen zin in omdat het 34 graden buiten was en gewoon door is gereden. Bij andere pakketdiensten krijg je minimaal een briefje in de brievenbus, bij DHL absoluut niks!

Daarnaast is de track and trace website van DHL Parcel zeer onduidelijk in het geven van de juiste "realtime" informatie. Om 17:45 stond aangegeven dat het pakket zich nog op het depot bevond! Dit verdient ook echt een update naar 2016.

Graag zou ik willen weten waarom de bezorger de status "adres gesloten" heeft ingevuld, meerdere mensen hebben hier in het verleden al een klacht over ingedient maar nooit een eenduidig antwoord mogen ontvangen. Standaard klantenservice reactie uit het boekje is uiteraard: bedankt voor uw klacht, dit wordt teruggekoppeld aan de bezorger. Gelieve hier een antwoord te geven met inhoud!

Gelieve de volgende bezorging op de aankomende werkdag (26-08-2016) juist in de avonduren in plannen tussen 18u en 21u zoals aangegeven. Zorgen dat de bezorger daadwerkelijk aan de deur komt en hier aandacht aan wordt besteed gezien de klacht vrij vaak voor komt.

Daarnaast wil ik graag zoals bij bovenstaande uitleg aangegeven, een eenduidig antwoord op het feit dat een bezorger zomaar het adres doet sluiten.

DHL Express
    Beste FMPK,

Ten eerste mijn oprechte excuses voor het ongemak dat u ervaart omtrent deze zending.

Het is zeker niet de bedoeling dat u geen kaartje van ons ontvangt wanneer u niet thuis bent. U geeft aan thuis te zijn geweest, dus de bezorger heeft niet correct gehandeld. Ik zal hier dan ook zeker een melding van maken bij zijn liedinggevende.
    Helaas kan ik u geen rede noemen van deze melding.

De track en trace verandert pas wanneer uw zending wordt ingeladen bij de bezorger. Uw zending is net voor 18.00uur ingeladen, vandaar dat om 17:45 nog de melding stond op depot. Deze melding is dus inderdaad correct.

Vanuit het systeem zie ik dat uw zending vandaag tussen 18.00-21.00 nogmaals wordt aangeboden. Ik ga ervanuit dat u, uw zending vanavond ontvang.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Carola
    DHL klantenservice
    FMPK
    Het pakket is de volgende dag prima volgens afspraak afgeleverd. Gezien de klacht vaker voor komt hoop ik dat dit intern goed wordt opgepakt en wordt gecommuniceerd naar de bezorgers toe. Adres gesloten houdt uiteindelijk hetzelfde in als een "niet thuis" code, vrij verwarrend.