Klacht DHL Express: Adres onjuist aangemerkt als incorrect

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 520273
Gebruiker
JE
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb een pakket besteld bij Vinted. De verzender woont in Zuid-Frankrijk en deze verzending liep redelijk goed, totdat mijn pakket op het moment van bezorging was.
Toen werd mijn adres plots aangemerkt als onjuist. Ik heb het dubbel gecheckt, en dit is niet waar. Het adres klopt en ik bestel wel vaker dingen online en dit gaat altijd goed.

DHL weet gewoon waar het pakket is en ik kan me dus ook niet voorstellen dat er iets mis is met het label waardoor het onleesbaar is.
Maar in plaats van het pakket dan maar af tel everen bij een afhaalpunt, kiezen zij ervoor om het retour te laten gaan.

In ieder geval, dat is wat ze aangaven over de chat "Mevrouw, we kunnen niks voor u doen, het pakket gaat sowieso retour".
Maar niks is minder waar, want op maandag werd hij gewoon weer in de bus gedaan op de bezorgroute en dit keer werd ik aangemerkt als "ontvanger onbekend of verhuisd".

Ik zit dus nog steeds op mijn pakket te wachten.
En omdat ik dit besteld heb bij Vinted en dus zelf de verzendkosten betaal, kan ik me nu al verheugen op de volgende klantenservice rompslomp.

De oplossing

Ik wil dat het pakket gewoon afgeleverd wordt bij een afhaalpunt in de stad, ik haal 'm zelf wel op.

Daarnaast wil ik weten waarom mijn adres is aangemerkt als 'onjuist', zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden.
Zelfs als ze mij dit niet mogen vertellen, mag ik hopen dat ze er zelf wél achterkomen.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Wat vervelend dat je pakket nog niet is bezorgd. Ik ben er bang voor dat de bezorger een fout heeft gemaakt waardoor je pakket stil is komen te staan. De adres gegevens kloppen namelijk wel. Omdat de verzendlabel is aangemaakt via Vinted, kan de verzender van het pakket het beste contact opnemen met Vinted. Zij zorgen dan voor een nieuw bezorgmoment.

    Mijn excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Ashna

    DHL Parcel Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JE
Datum
Uiteindelijke oplossing
Na contact met Vinted leek alles goed te komen. Ik mocht een alternatief adres kiezen en daar zou het pakket dan bezorgd worden. Als alternatief adres heb ik een DHL Pick up point gekozen. Het was ook vermeldt dat het ging om een pick up point. Één week later nog geen updates. Ik stuurde een nieuw bericht naar de klantenservice van DHL over wat de status is van m’n pakket. Vandaag (23 februari) 7 dagen na het laatste contact, kreeg ik reactie. Ze hadden het pakket, toevalligerwijs, vandaag weer geprobeerd te bezorgen, maar niet gelukt. De Vandaag, twee volle weken na het eerste contact, wordt mijn pakket alsnog teruggestuurd naar Zuid-Frankrijk. Je leest het goed, een pakket bezorgen op een DHL pick up point is verkeerd gegaan. En, het kan dus nog twee weken duren totdat mijn pakket aankomt bij de originele verzender. Ik ben benieuwd of het pakket gratis opnieuw opgestuurd kan worden aangezien het over meerdere internationale couriers gaat.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen