Klacht DHL Express: Aflevering pakketen bij niet thuis, is bij DHL een drama.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 255582
Gebruiker
Martyn83r
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik verwacht een pakket uit Engeland. Afgelopen vrijdag zou de 3e bezorgpoging
worden gedaan, maar de koerier is niet geweest !
Op één of andere manier, gaat het ALTIJD mis met DHL.
Ik ben overdags nooit thuis, maar een ander bezorgmoment aangeven volgens
de instructies,werkt niet. Als ik de gegevens invul op de website, komt altijd de melding dat deze optie voor mijn pakket niet beschikbaar is, maar waarom ?

Resultaat: Pakket uiteindelijk teruggestuurd naar Engeland, omdat het niet kon worden bezorgd.
Dit is al meerdere keren eerder gebeurd en nu is het tijd voor een klacht.

Contact opnemen met de klantenservice van DHL resulteert vervolgens in een reeks standaard opmerkingen, het ligt altijd aan de computer, of misschieb heb ik geen hoofdletters gebruikt bij invoer van de code ? Allemaal onzin en uiteindelijk nooit een oplossing voor het probleem.
Feit dat de koerier niet is geweest, wordt afgedaan met "is inderdaad niet de bedoeling"
Dat noem ik geen klantenservice !

De oplossing

Pakket opnieuw laten afleveren, en bij afwezigheid afleveren bij de parcelshop hier om de hoek, OF afleveren bij de buren.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goede avond,

    Bedankt voor het melden van uw klacht. Ik vind het erg vervelend om te vernemen dat u zo vaak ongemakken heeft ervaren met leveringen via DHL. Ik begrijp uw frustratie heel goed wanneer een bezorger gemist code voor de zoveelste keer niet werkt, ook dat een koerier niet langs komt is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga meteen uw klacht registreren zodat dit met de chauffeur zal worden opgenomen. Helaas is het wel zo dat ik voor uw pakket niks kan betekenen, uw pakket is al retour naar de afzender gestuurd, de afzender zal het dan ook opnieuw moeten versturen. Ik wil u dan ook adviseren om dit ook bij de verzender te melden.

    Vriendelijke groet,

    Sanne
    DHL Parcel Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Martyn83r
Datum
Uiteindelijke oplossing
Zojuist heb ik van PostNL een briefje door de bus gekregen met een niet-thuis bericht. Als ik de website van PostNL open en mijn gegevens wil wijzigen, dan lukt dat in 1x, zonder moeite. Het is heel jammer om te merken dat DHL hier blijkbaar niet in slaagt. In elk geval is het wel positief om te horen dat er nu toegezegd wordt dat er actie wordt ondernomen, terwijl de servicedesk van DHL keer op keer mij met verschillende antwoorden het bos in probeert te sturen. In feite heb ik nu nog steeds geen oplossing, al heb ik me uiteraard wel bij de verzender gemeld met dit verhaal met het verzoek voortaan een andere vervoerder te kiezen, in hoeverre daar althans invloed op is.....
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen