Klacht DHL Express: Asociaal rijgedrag van de bezorger

Klachtnummer
# 459175
Gebruiker
__Nick__
Datum
1 reactie

Details

De klacht

16:45 op de rondweg in Oldenzaal werd ik plots ingehaald door een gele bus zonder stickers. Deze bus is mij rechts gepasseerd waar dat niet mag, met een snelheid geschat op zo'n 120-130. Ik ging zelf op dat moment 90-95. De bestuurder gebruikte zijn knipperlichten niet, en bij het rechts inhalen heeft hij mij ook nog afgesneden. Vervolgens heb ik de bezorger een stukje gevolgd om te zien voor wie deze man werkte, of welk bedrijf. De bus was compleet geel ( kenteken VDS 55 K) maar de bezorger had een DHL kledingstuk aan. Hij was aan het bumperkleven, geen gebruik makende van de richtingaanwijzer en reed constant te hard.

Normaal heb ik helemaal geen probleem met het doorrijden van mensen, en doe ik het zelf ook maar dit kan niet door de beugel. Omdat je geen stickers voert op de bus, wil nog niet betekenen dat je je niet aan verkeersregels hoeft te houden.

De oplossing

De chauffeur aanspreken op zijn rijgedrag zodat hij zijn leven gaat beteren en mensen niet onnodig in gevaar brengen.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht. Het rijgedrag dat u omschrijft is inderdaad zeker niet de bedoeling, en ik heb dit meteen verder opgepakt. Als dit om een DHL Parcel bezorger ging zal het met de betrokken bezorger besproken worden, en ik heb er vertrouwen in dat we daarmee herhaling kunnen voorkomen.

    Bedankt voor uw hulp met het veilig houden van de weg.

    Met vriendelijke groet,

    Dion
    DHL Parcel Webcare

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen