Klacht DHL Express: Belachelijke schadevergoeding

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 169131
Gebruiker
HA
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 26 april heb ik een pakket verstuurd via DHL. Op 28 apr is het via track& trace te zien dat mijn pakket beschadigd is geraakt. Op 5 mei liet DHL per mail weten dat mijn pakket beschadigd is geraakt door een lekkage bij hen en dat het pakket op het depot vernietigd was.

De schadeformulier heb ik gelijk ingevuld en terug gestuurd samen het bewijs dat het pakket uit een studieboek (van 40 euro's) bestaat. Enkele dagen later werd mij gevraagd om de inkoopfactuur te sturen als bewijs voor de waarde van het boek. Dat heb ik gedaan.

Nu, dik twee weken na het de laatste mail, wordt mij verteld dat ik per kilo €3,40 zal krijgen en dat mijn pakket 2 kilo woog. Ik heb geen idee hoe ze aan die 2 kilo gekomen zijn. Verder snap ik het ook niet dat medewerkers van DHL mijn tijd verspillen door te vragen naar de inkoopfactuur, als ze de hoogte van de vergoeding van te voren toch al vastgesteld hebben.

De oplossing

Ik vind dat DHL minstens de helft van de waarde van het boek moet vergoeden.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

DHL Express is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
HA
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen