Klacht DHL Express: Betaald voor goederen die door DHL niet zijn bezorgd.

jjdevries

Pakket laten sturen naar DHL afhaalpunt. Daar is het nooit aangekomen en volgens de track&trace zou het thuis zijn bezorgd. Ene Stefan had immers getekend. Dus de webwinkel denkt dat het hiermee rond is.

Kortom: Pakket weg

O ja, en als je als consument DHL zelf wil bellen kost jou dat 1 euro per gesprek + gesprekskosten. Daar krijg je te horen dat de webwinkel verantwoordelijk is. Lees, geen stap verder, maar wel al een euro kwijt aan degene die het ook nog veroorzaakt heeft!

De zaak oplossen of de kosten vergoeden. Dit is overigens al de tweede keer dat er een pakket van mij in de mist verdwijnt binnen een maand met DHL. De eerste kwam echter weer naar een week ergens boven in het systeem.

DHL Express
    Beste heer De Vries,

Bedankt voor uw bericht.

Dit pakket was veel te groot voor bezorging bij een servicepunt. Het had dus niet op deze wijze verstuurd mogen worden. Ik adviseer u dit bij de afzender aan te geven.

Ik vind het erg vervelend dat u het pakket niet heeft ontvangen. Ook hierover kunt u het beste contact opnemen met de afzender. De afzender heeft, als de partij die ons heeft betaald en ingehuurd, het recht een onderzoek in te stellen. Met behulp van de specifieke zendingsgegevens die alleen de afzender ons kan doorgeven, gaan wij dan na waar dit pakket is gebleven.

De afzender mag u niet afschepen met de melding dat het pakket volgens de track & trace is bezorgd. Zij hebben de plicht ervoor te zorgen dat u krijgt waarvoor u hen heeft betaald (of, als dat niet kan, u het aankoopbedrag terug te betalen). U heeft immers een onderlinge koopovereenkomst.

Neemt u dus contact op met de afzender. Zij moeten dit voor u oppakken. Wij horen uiteraard graag van hen als er een onderzoek nodig is of als zij een claim willen indienen.

Harald
    Webcare DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?