Klacht DHL Express: Bezorger is niet geweest op aangegeven tijd op kaartje.

Klachtnummer
# 335666
Gebruiker
Tessa
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb een 'we hebben je gemist' kaartje in de bus gekregen.
Waar op staat dat mijn pakketje vandaag tussen 14.0p en 18.00 (voor de 2e keer) zal worden aangeboden.
Ik heb hier de hele middag op zitten wachten en er is geen bezorger geweest.
Erg frustrerend omdat ik wel wat beters te doen heb dan op een pakketje zitten wachten.
Verder is het erg frustrerend dat de bezorgcode op het kaartje niet werkt.

De oplossing

Ik wil weten waar mijn pakket is en wanneer deze wordt bezorgd.
Verder zou het fijn zijn als het probleem wordt opgelost zodat andere mensen niet dezelfde problemen zullen ondervinden.

4 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Er is helaas een probleem ontstaan met deze zending. Op dit moment is niet duidelijk wanneer wij het pakket kunnen bezorgen. Daarom adviseer ik u contact op te nemen met de verzender van het pakket. Op verzoek van de verzender kunnen wij een onderzoek instellen om te achterhalen wat er met uw pakket is gebeurd.

    Wij mogen dit onderzoek niet op verzoek van de ontvanger starten. De verzender is onze opdrachtgever die ons betaalt voor de verzending. Ook beschikt de verzender over specifieke pakketinformatie die wij voor het onderzoek nodig hebben. Daarom is de verzender ook de enige partij die een onderzoek kan laten opstarten.

    Met vriendelijke groet,
    Janneke
    DHL Parcel Webcare
  2. Auteur
    Tessa
    Datum
    Dus ik begrijp hieruit dat IK nu jullie probleem op moet gaan lossen??
    Mooie boel is dat.
    Dit is naar mijn mening niet de manier waarop het zou moeten gaan.
    Het is jullie taak om alles goed te laten verlopen, niet het mijne.
  3. Auteur
    Tessa
    Datum
    Verder heb ik geen idee wie de verzender moet zijn geweest.
    Het bedrijf waarvan ik dacht dat het was heeft me verteld dat het pakket dat ik daar heb besteld nog niet bij mij aan de deur is geweest.
    Ik zou graag hulp krijgen bij het vinden van dit pakket, aangezien ik niet weet wie het verstuurd heeft.
  4. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag mevrouw Scheepers,

    Waarschijnlijk gaat het om een pakket van Dolce Gusto. Als een zending bij ons blijft hangen, moet er door de verzender een onderzoek worden opgestart bij ons. Uiteraard voeren wij het onderzoek dan uit. Het is wel de reden dat wij u verwijzen naar de verzender. Uiteindelijk heeft u daar de aankoop gedaan.

    Ik raad u daarom aan nogmaals contact op te nemen met de verzender en te vragen om een onderzoek.

    Mijn excuses voor het ongemak,

    Met vriendeijke groet,

    Ianthe
    Customer Service Medewerker,
    DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen