Opgelost door DHL Express: Bezorger levert niet

Diederik

Goedendag, Ik heb woensdagavond een artikel besteld bij fresh cotton. Het pakketje zou de volgende dag geleverd worden door DHL. Ik had aangegeven het pakketje in de avond te willen ontvangen om er zeker van te zijn dat ik thuis was. Om 20:37 kreeg ik echter de volgende melding "geadresseerde niet thuis" even later nog eentje met "Bezorgdag is gewijzigd". Ik was echter wél thuis en heb niet eens een briefje in de postbus gekregen terwijl ik dacht dat dat standaardprocedure is (bij postnl in ieder geval wel). Ik heb het idee dat de bezorger niet eens langs is geweest. Op hoop van zegen heb ik het bezorgadres vanochtend vroeg maar gewijzigd naar een DHL servicepoint. Vervolgens kreeg ik de melding "nieuwe bezorgpoging op eerstvolgende bezorgdag" naar aanleiding van de adreswijziging. Het feit dat ik het om 07:35 heb aangegeven moet toch voldoende zijn om het diezelfde dag nog te leveren, het servicepoint is nou eenmaal in de buurt. Kunt u duidelijkheid verschaffen?

Ik zou graag duidelijkheid en zekerheid over de bezorging willen.

DHL Express
    Beste Diederik,

Helaas blijkt dat de bezorging is doorgeplanned vanwege achterstand in de besteldienst. Dat dit is gemeld als 'niet thuis' is niet correct geweest, onze excuses voor de misinformatie.

Als u bij dit verzendnetwerk, DHL For You, als ontvanger een wijzigingsverzoek indient, wordt uw wijziging de volgende werkdag uitgevoerd. Het is helaas niet mogelijk om een wijziging dezelfde dag nog uit te voeren omdat de ritplanning 's nachts gemaakt wordt en niet tussentijds aangepast kan worden. De wijziging is dan ook pas de volgende werkdag bekend bij de bezorger. Uw pakket kan dus morgen op de door u gekozen DHL parcelshop worden bezorgd. U krijg een e-mail op het door u ingevoerde e-mail adres wanneer u het kunt afhalen (hou ook voor de zekerheid uw spam en/of de track & trace op de website in de gaten).

Met vriendelijke groeten,
    David
    Diederik
    Dank voor de snelle reactie, alles is me duidelijk. Nu kan ik er ook begrip voor hebben. Fijne dag nog verder

Diederik

Ook een klacht indienen over DHL Express?