Opgelost door DHL Express: bezorger niet geweest

Charles

Op wo 20 mei heb ik een pakketje besteld en deze is de 21ste verzonden.

Na een track&trace nummer te hebben gekregen stond deze op vr 22 mei op "onderweg naar aflevering". De hele dag ben ik thuis gebleven maar er is geen bezorger langs gekomen (de bel doet het gewoon). Ook is er geen briefje achtergelaten. 's Avonds weer gekeken op de track&trace site en bleek dat om 20.45 het "adres was gesloten"(?) en dat de zending de volgende werkdag aangeboden zou worden.
De volgende dag (zaterdag) was het tijdvak voor bezorging in mijn postcode gebied tussen 9.00 en 13.00 uur. Na tot 13.00 uur gewacht te hebben ben ik om 13.15 uur de deur uitgegaan.
Afijn: bij terugkomst om kwart over drie bleek er een een briefje van DHL te liggen waarop stond dat ze me niet thuis hebben aangetroffen en dat ze het pakje komende woensdag (!) tussen 18.00 en 21.00 gaan aanbieden. Na anderhalve dag gewacht te hebben op een pakje heb ik hierover mijn twijfels.

1. het pakketje in het door u genoemde tijdvak afleveren. Zoniet, dan contact met mij opnemen voor, of in het tijdvak over het waarom niet en waar ik het dan zelf kan ophalen.

DHL Express
    Beste Charles,
    Bedankt voor uw bericht.
    Wat vervelend dat u al twee dagen voor niks heeft gewacht. Helaas was er bij de eerste bezorging op vrijdag sprake van achterstand. Ze hebben het pakje toen doorgepland naar zaterdag. Helaas staat dit wat onduidelijk aangegeven in de track&trace, maar het klopt dat er vrijdag niemand bij u langs is geweest. Op zaterdag zijn ze helaas zo te zien flink uitgelopen maar wel bij u langs geweest (anders had u ook geen briefje gekregen).
    Helaas is het op dit moment een bekend probleem dat er op sommige locaties sprake is van een onverwacht hoog zendingsvolume. Met man en macht wordt geprobeerd alle pakketten alsnog te leveren, maar helaas zorgt dit dus op sommige locaties alsnog voor vertragingen in de bezorging. Mijn oprechte excuses voor het hierdoor veroorzaakte ongemak.
    Volgens mijn gegevens wordt uw pakket nu inderdaad weer vanavond aangeboden. De plantijd is inderdaad tussen 18:00 en 21:00.
    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    David
    Charles
    Bedankt voor uw reactie . Het pakketje is gisteren (di) afgeleverd bij de buren ipv wo avond bij mij thuis. Deze heb ik net kunnen afhalen aangezien zij gisteravond niet thuis waren. Ik moet wel zeggen dat de verpakking behoorlijk gehavend was maar de goederen zijn niet beschadigd.

Charles

Ook een klacht indienen over DHL Express?