Klacht DHL Express: Bezorger zegt dat pakketje is geleverd. Echter nooit ontvangen

Klachtnummer
# 126494
Gebruiker
Chel
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Heb op 24-08-2015 een bestelling gedaan. Pakketje zou 25-08-2015 bezorgd worden ik kreeg een code om het pakketje te volgen, dit heb ik ook gedaan. Tot mijn grote verbazing zag ik later op de dag ineens bij de status staan: Pakket bezorgd. Wij waren op dat moment niet thuis dus niemand kon het pakketje in ontvangst nemen. Ik heb toen meteen Gekeken of er een briefje in mijn brievenbus lag want ik dacht dat het bij de buren was afgeleverd zoals dat normaliter gaat als je niet thuis bent. Geen briefje! Toen heb ik contact opgenomen met DHL zij gaven aan dat ik contact moest opnemen met Het bedrijf waar ik had besteld. Heb ik meteen gedaan vervolgens gaven zij aan een onderzoek te starten. Hebben zij ook gedaan met als uitkomst dat de bezorger aangaf dat hij het aan mijn partner had afgeleverd. Mijn partner was die dag op het werk dus dat kan nooit. Hij heeft toen zijn gegevens achterlaten de bezorger en ik heb toen telefonisch contact gehad met hem hij blijft voet bij stuk houden.

De oplossing

Mijn geld terug.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Chel,

    Bedankt voor het melden van uw klacht. Wij hebben op verzoek van de verzender van het pakket inderdaad navraag gedaan bij de chauffeur. De chauffeur heeft inderdaad aangegeven de zending te hebben geleverd. Gezien de GPS gegevens en het arbeidsverleden van de chauffeur is er geen reden voor ons geweest om aan zijn verklaring te twijfelen.

    U bent en blijft te allen tijden klant van de winkel waar u besteld heeft. Als u het pakket nooit heeft ontvangen, kunt u de verzender van het pakket aansprakelijk stellen. Dit is dan ook een kwestie tussen uzelf en de verzender. Helaas kan DHL hierin niets meer voor u betekenen.

    Mijn excuses voor het ongemak.

    Vriendelijke groet,
    Desiree

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen