Klacht DHL Express: Bezorging enorm vertraagd en ik weet niet waar ik aan toe ben.

joris#78

Inmiddels voor de vijfde keer de melding gekregen: "Bezorging op dit moment verhinderd, het pakket heeft 1 à 2 dagen vertraging". Ik wacht nu reeds 11 dagen op een pakketje uit Nederland. Ik heb contact opgenomen met DHL over dit pakket en er werd me gemeld dat het pakket verwerkt is het landelijke sorteercentrum en snel bezorgd zal worden. Daarna is echter weer de melding verschenen: "Bezorging op dit moment verhinderd, het pakket heeft 1 à 2 dagen vertraging".
Ik ben het vertrouwen inmiddels verloren dat ik het pakket ooit nog ga krijgen.

Ik wil graag weten wanneer het pakket bezorgd wordt. Of horen dat DHL mijn pakket kwijtgeraakt is en hoe ze dat willen oplossen.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Dit pakket heeft inderdaad te lang vertraging. Ik raad u aan dit te melden bij uw verzender. Deze kan voor u bij ons een onderzoek opstarten. Dan kunnen we gaan werken aan een oplossing.

Mijn excuses voor de vertraging.

Ianthe
    Customer Service Medewerker
    DHL Parcel
    joris#78
    Dit is gemeld aan de verzender en er is een onderzoek gestart. Ik word wederom niet op de hoogte gehouden van de status. Waarom moet ik overal achteraan terwijl DHL verzuimt?
    DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.
    Begrijpelijk dat u hiervan baalt en dat het omslachtig op u overkomt. Het is niet de bedoeling om u het gevoel te geven dat u er achteraan moet voor er iets gebeurd. De verzender is onze opdrachtgever en daarom gaat de actie die ondernomen wordt via hen. Zij zijn de partij die bij ons een onderzoek op kan laten starten, de terugkoppeling geven we dan ook aan de verzender, die u weer op de hoogte brengt van de uitkomst van het onderzoek.
    Ik hoop dat ik het nu wat helderder voor u heb kunnen maken.

Iris.
    DHL Parcel Webcare.

joris#78
Er is geen oplossing. Ik heb zelf aan moeten geven dat ik mijn pakket nog niet heb en via de verzender tot onderzoek moeten vragen en ik weet nog niets en er zal ook niet aan mij teruggekoppeld worden en ik heb geen pakket. Het is tekenent dat DHL deze klacht als afgehandeld ziet, want mijn klacht is nog verre van verholpen. Ik moet dus wederom in actie komen en bij de verzender mijn geld terug claimen. Dat is een marktplaats aankoop van een particulier, dus weinig kans dat dat gaat lukken. DHL heeft van haar probleem dus mijn probleem gemaakt en weigert enig initiatief te tonen dit op te lossen. Rest mij niets anders om mezelf te beschermen, dan in de toekomst te eisen dat verzenders niet via DHL verzenden en anders bij een ander te kopen.

Ook een klacht indienen over DHL Express?