Opgelost door DHL Express: Bezorging faalt

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 157187
Gebruiker
Paul
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Verwacht een bestelling (pakje) uit Duitsland en heb daar een mail van DHL voor gekregen dat dit gebeurt op vrijdag tussn 11.00 en 15.00 hierop gewacht maar helaas.
Het bedrijf waar ik werk ...en het pakje in ontvangst kan nemen...heeft een receptiebalie bemand tot 16.00.
Thuis was rond 18.08 te lezen dat ik er niet was...duhh
Vandaag is er weer een poging gedaan wederom is er een receptie balie bemand van 09.00 tot 16.00 en wederom was ik niet thuis 13.38.

Gewenste oplossing

Graag een nieuwe poging op maandag 29/02
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

4 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag Paul,

    Dat deze zending nog bij u aankomt, is verbazingwekkend. Volgens de scans heeft u het pakket afgelopen maandag ontvangen. Klop dat, heeft u de zending inderdaad ontvangen? Want de postcode en het huisnummer die wij digitaal hebben doorgekregen, is incompleet. Er ontbreken namelijk de letters van de postcode. Dan wordt er geen straatnaam en woonplaats gegenereerd en behoort zo'n pakket retour afzender te gaan. Dat de bezorger het toch afgeleverd heeft gekregen, is dan ook een wonder. Kunt u bevestigen dat het inderdaad is afgeleverd?
    Ik hoor het graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    Raffaele
    DHL Parcel
    Customer Service
  2. Auteur
    Paul
    Datum
    Maandagochtend een mail gehad dat er een nieuwe poging gedaan zou worden tussen 18.00 en 21.00
    Pakket in mn handen gedrukt gekregen om 16.10 ????

    Op track en trace zou het pakket om 20.15 bij mij zijn afgeleverd.

    Zucht zucht zucht
    Op het pakket wel degelijk het goede en volledige adres vermeld
  3. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Het kan goed zijn dat het adres volledig op het pakket is geplakt (ik kan het pakket zelf niet zien). De routes van onze bezorgers worden echter ingedeeld op basis van de (digitale) informatie in de barcode van het verzendlabel. Die informatie wordt door uw afzender aan ons doorgeven bij het versturen. We hebben van de verzender alleen de cijfers van uw postcode meegekregen.
    Dit kan verklaren waarom uw zending op de verkeerde tijden is aangeboden, gezien de routeplanning op basis van postcode en huisnummer wordt gedaan.

    Het is een goede zaak dat de verzender zelf ook het adres op de zending heeft geplakt. Dit biedt de bezorger de mogelijkheid om het afleveradres zelf te vinden zonder dat de informatie in de barcode compleet is. Als een bezorger die mogelijkheid niet heeft, wordt een pakket in dat geval inderdaad retour gestuurd. Het is fijn om te lezen het pakket alsnog bij u is aangekomen.

    Natuurlijk horen de onvolledige informatie in de barcode, en de daaropvolgende fouten in de planning niet uw probleem te zijn. Het blijft zo dat wij hebben aangekondigd de zendingen op bepaalde tijden aan te bieden en we hebben dat niet waargemaakt. Het spijt me dat u hierdoor langer op uw pakket heeft moeten wachten. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

    Groeten, Pieter
  4. Auteur
    Paul
    Datum
    Hiermee neem ik genoegen en hoop dat het in het vervolg beter zal gaan...er zullen wel meer pakketjes mijn kant op komen uit Duitsland.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen