Opgelost door DHL Express: Brutale/Asociale bezorger.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 317570
Gebruiker
M.Vroom
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vanmorgen stond ik onder de douche wanneer de bezorger aan de deur stond, vervelend maar ik ren de douche niet uit. De bezorger heeft 4x lang en hard aangebeld terwijl hij mijn hond zag & hoorde dat die helemaal door het lint ging van de bel en de schaduw voor het geblindeerde raam.

Ook hebben wij een externe brievenbus NAAST de deur hangen. En OP HET KLEPJE van de brievenbus in de deur staat op een plakkertje: andere brievenbus a.u.b..

Toch schijnt de bezorger niet te kunnen lezen, of niet begrijpend Nederlands iniedergeval, en heeft het briefje toch in de brievenbus in de deur gegooit, terwijl hij mijn hond heeft gezien en gehoord. Met als resultaat dat de hond het briefje heeft opgegeten en dus papier binnen heeft gekregen nu.

De bezorger kwam begin van de middag nog een keer. Weer achterlijk lang en hard op de bel drukken. Dus ik doe de deur open, bezorger draait zich zonder wat te zeggen om, en loopt naar zijn bus. Dus ik vraag of hij vanmorgen er ook was, krijg ik het antwoord: Ja, niet goed dan? Dus ik vraag of hij de volgende keer niet 4x zo achterlijk lang en hard wil bellen omdat de hond daarvan overstuur gaat en of dat het briefje in de andere brievenbus gedaan kan worden ivm het opeten van het briefje. En ik wijs naar het stickertje. Het antwoord wat volgt: dat is toch niet mijn probleem?
Ondertussen is de bezorger er al met een pakket voor de oude bewoners, die al ruim een jaar geleden verhuisd zijn. De bezorger wilde het pakket eerst niet mee terug nemen, maar ik het het geweigerd, het is namelijk niet voor mij of iemand die hier woont. De bezorger was die op zn zachts gezegd, niet erg blij mee en liep weg met verdomme weer zo een lastig mens...

Klantvriendelijk? NEE absoluut niet.
Daarnaast hebben wij vaker briefjes /pakketjes door de brievenbus van de deur gehad als wij niet thuis zijn. Zou bijna denken dat een cursus (begrijpend) Nederlands voor de bezorgers niet overbodig zou zijn..

De oplossing

Bezorgers die normaal op een bel drukken, kunnen lezen en hiernaar handelen, en niet zo grof zijn.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer of mevrouw Vroom,

    Bedankt voor uw bericht.

    Ik bied u mijn excuses aan voor het gedrag van deze bezorger. Hij wordt hier door zijn leidinggevende op aangesproken. Ik vertrouw er dan ook op dat dit niet opnieuw gebeurt.

    Met vriendelijke groet,

    Harald
    Webcare DHL Parcel

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.Vroom
Datum
Uiteindelijke oplossing
Beste heer of mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Ik bied u mijn excuses aan voor het gedrag van deze bezorger. Hij wordt hier door zijn leidinggevende op aangesproken. Ik vertrouw er dan ook op dat dit niet opnieuw gebeurt. Met vriendelijke groet, Harald Webcare DHL Parcel
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen