Klacht DHL Express: Case number: 02725845 DHL niet opgelost, pakket lijkt zoek.

sad Niet opgelost
Martyn83r

Mijn pakket is nog steeds niet terecht. DHL reageert intussen niet meer op mijn vorige klacht op deze site, zowel Ebay als de verkopende partij wijzen naar DHL omdat het pakket al sinds 6 maart "in transit" zou zijn, maar niemand weet waar en hoe blijkbaar. het betreft Case number: 02725845

Ik wil mijn pakket afgeleverd hebben. bij voorkeur in de parcel shop.

DHL Express
    Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb uw zending en het mailverkeer met mijn collega bekeken. Ik begrijp dat uw bezorgcode niet heeft gewerkt waardoor u geen wijziging heeft kunnen doen in de levering van uw pakket. Mijn collega heeft dit doorgezet naar de technische afdeling zodat ze hier nog een uitvoerig naar kunnen kijken. Helaas veranderd dit op dit moment niets aan de situatie en is uw pakket retour gegaan naar de verzendende partij. Op het moment dat het pakket in het retourproces is beland is er geen mogelijkheid meer om dit pakket te onderscheppen zodat het weer richting u gestuurd kan worden.

De reden dat u verwezen wordt naar de verzender is met de reden dat de verzender verantwoordelijk is voor het pakket tot dat het bij u is afgeleverd en heeft ook alleen de verzender onderzoeksrecht. In uw geval is het pakket retour gestuurd en zal de verzender het pakket terug krijgen. De verzender dient u dan het geld terug te geven of uw een vervangende zending toe te sturen. Op het moment dat de verzender het pakket nog niet retour heeft ontvangen dienen zij een onderzoek te starten bij het vervoersbedrijf waar zij de zending hebben ingeleverd, dit is in dit geval dus in Engeland. In

Mijn excuses voor alle ongemakken.

Met vriendelijkle groet,

Chrissy
    DHL Parcel
    Klantenservice
    Martyn83r
    Beste Chrissy, bedankt voor je bericht. Ik blijf mij hierover verbazen. De verkoper heeft het pakket niet retour ontvangen, het is via Ebay verstuurd en zij geven aan dat het in transit is bij DHL. Vervolgens zegt DHL dus nu niets te kunnen doen en ook niet weet waar het pakket is? Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat het de verantwoording is van de verzender, omdat de fout overduidelijk ligt bij DHL. Immers is het pakket bij jullie nu aan het zweven, en kan Ik, noch de verkoper, Noch Ebay hier iets aan doen. Ik zal toch op jullie verzoek aangeven aan de verkoper dat hij contact op moet nemen met DHL al vrees ik dat dit niets gaat oplossen. Het antwoord dat het pakket niet onderschept kan worden betwijfel ik, KAN NIET is dood, en WIL niet ligt ernaast. Ik zou het erg op prijs stellen als DHL nu eens iets meer moeite zou doen voor het oplossen van dit probleem. Het is in mijn ogen overduidelijk dat jullie degene zijn die immers over alle informatie en mogelijkheden beschikken.
    DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie. In dit geval heeft de verzender een overeenkomst met DHL en daarom heeft ook de verzender alleen onderzoeksrecht. Ik ga er dus ook vanuit dat als de verzender zich bij DHL meldt dat het onderzoek gestart wordt en uitgezocht wordt waar de zending zich op dit moment bevind.

Chrissy
    DHL Parcel
    Klantenservice

Martyn83r
Beste Chrissy: Het probleem is dat de verzender evenals ikzelf, er niet voor heeft gekozen de verzending met DHL te doen. Het gaat om een aankoop via Ebay. De verzender kan niets, omdat bij DHL mijn pakket niet bekend is sinds 6 maart. Het pakket is gestuurd middels een global shipping program. Vandaag komt er toevallig bericht van Ebay, dat zij problemen hebben met het afleveren van mijn pakket. Er wordt nu een nieuwe verzending ingepland en ik heb hiervoor een ander aflever adres opgegeven, om te voorkomen dat het op mijn adres opnieuw mis gaat. Het probleem wordt nu dus opgelost, maar ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat DHL niet kan achterhalen waar met mijn pakket is. Mijn voorstel is dat jullie dit retourproces grondig herzien om jullie klantenservice te verbeteren. Tevens vind ik het een goede service als een pakekt voor retournering wordt bewaard in een depot in eigen land.

Ook een klacht indienen over DHL Express?