Klacht DHL Express: De bezorger rijd de deur voorbij zonder uit te stappen.

DR84

De bezorger rijd de deur voorbij zonder uit te stappen en mijn bestelling wordt teruggestuurd. Ik sta letterlijk voor het raam de planten water te geven terwijl ik op de bezorging wacht en wat zie ik daar, een geel DHL busje stoppen, ik denk nog, snel water geven dan kan ik na de deur lopen, maar nee hoor. Busje geeft weer gas en rijd weg.
Op de app zie ik direct dat de zending is aangegeven als mislukte bezorgpoging en dat deze retour word gestuurd naar zender.
Enige mogelijkheid is kennelijk de verzender nogmaals de bezorging te laten uitvoeren. Via de chat van de app (geautomatiseerd systeem) kan ik niets doen. Vervolgens de klantenservice a 1 euro kunnen bellen die ook niets kunnen veranderen aan het probleem.
Kosten veel moeite om de klantenservice uberhaupt een klacht aan te laten nemen en een melding te laten doen bij de lokale DHL afdeling. Dame aan de klantenservice was wel erg vriendelijk, maar hier heb ik weinig aan.

DHL moet eens goede bezorgers aannemen of er op toezien dat dit soort praktijken stoppen. Dit is al de zooveelste keer dat dit gebeurd.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Wat vervelend dat u onterecht een niet-thuis melding heeft gehad, waardoor het pakket retour is gegaan naar de verzender. Begrijpelijk dat u dit bij ons meldt. Ik heb de zending gelijk bekeken en ik zie dat mijn collega gelijk een klacht voor u heeft doorgezet naar de CityHub. Dit wordt dus zeker besproken met de bezorger. Ik verwacht dan ook dat dit niet meer gaat gebeuren. Mocht dit wel het geval zijn, laat dit dan vooral weer even aan ons weten. Ik begrijp dat u enorm baalt van deze situatie. Ik hoop dan ook dat de verzender u snel een nieuw pakketje kan toesturen.

Mijn excuses voor al het ongemak.

Sam
    DHL Parcel E-care

Ook een klacht indienen over DHL Express?