Klacht DHL Express: DHL, oh wat slecht.

Mos

Allereerst schrik ik van de enorme hoeveelheid klachten over DHL op deze site zeg. En een enorme hoeveelheid niet opgelost. Dit kan onmogelijk een goed bedrijf zijn. Tijd dat de consumentenbond hieraan eens veel aandacht besteed.
Dan mijn klacht. Allereerst hebben wij zitten wachten op 2 pakjes. Wij wonen in een appartement en de bezorger heeft inderdaad aangebeld. Wij hebben opengedaan maar de bezorger kwam niet naar boven. Hij heeft 1 pakje beneden in de hal gegooid, evenals een pakje van een andere bewoner. Beneden waar iedereen het mee kan nemen. Ons andere pakket is weer mee retour genomen en kan ik weer een dag thuisblijven tot ze dat weer bezorgen. De chat van DHL was dicht en via twitter en facebook reageerde ze pas na enige tijd maar na 17.00 werd de sessie ineens niet meer afgemaakt. Verloren dag dus.
Bovendien staat er op de DHL site als je heeeel lang zoekt dat je een klacht kan indienen via de klantenservice, maar als je daar op klikt kom je ...... juist nergens behalve weer: facebook, twitter, chat en een betaald nummer van 1 euro die overigens maar beperkt bereikbaar zijn. Geen klachtenformulier. Wat een waardeloos bedrijf zeg. En uiteindelijk zal het wel uitdraaien op sorry in deze sorry maatschappij of corona krijgt weer de schuld omdat het zo druk is. En bij sorry is het meestal klaar. Makkelijk toch. Bedrijven zoals DHL zorgen zo vaak dat mensen voor Jan Joker zitten te wachten.

Een klachtenformulier op de site.
Vergoeding omdat ik voor Jan Snot de hele dag heb zitten wachten.
Reprimande voor de bezorger.
Eens wat anders dan het woordje sorry of excuses.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat u schrikt van het aantal klachten op deze site. Graag attendeer ik u erop dat we bijzonder veel pakketten bezorgen. Momenteel binnen Nederland zo'n 900.000 tot een miljoen per dag. Op dit enorme aantal bezorgingen, is het aantal klachten naar verhouding uitzonderlijk klein. Het klachtenpercentage daalt ook, doordat wij onze processen continu verbeteren én doordat wij terechte klachten altijd doorzetten zodat de verantwoordelijke medewerkers hiermee worden geconfronteerd.

U uit onvrede over de bereikbaarheid van onze klantenservice. Het klopt dat er geen webformulier op onze website staat. Omdat snelheid in onze branche erg belangrijk is, gaat onze voorkeur uit naar snellere en directere contactvormen. U kunt ons iedere dag, ook op zaterdag, bellen of via de livechat op onze website bereiken. Op de sociale media staan wij zelfs tot 22:00 uur voor u klaar (en op zaterdag tot 17:00 uur). Alleen op zondag rusten wij een dagje uit. Op die dag worden er ook geen pakketten door ons bezorgd.

Onze koerier had uw pakket natuurlijk niet in de hal mogen achterlaten. Mijn excuses hiervoor. Ik heb uw klacht hierover doorgezet, zodat de koerier hierop wordt aangesproken door zijn leidinggevende. Ik vertrouw er dan ook op dat dit niet opnieuw zal gebeuren.

Het is vreemd dat uw andere pakket de melding 'niet thuis' heeft gekregen. Ik vraag mij af of er misschien iets mis is met het adreslabel zoals de verzender dat heeft aangemaakt, want ik zie dat er ook een sorteerfout is gemeld. Mocht u dit pakket niet binnen enkele dagen alsnog ontvangen, dan kunt u dit het beste melden bij de verzender. De verzender zoekt dit dan samen met ons voor u uit.

Harald
    Webcare DHL Parcel

Mos
Gekluns van DHL. Nu is het pakje weer niet geleverd vanwege een sorteerfout. En dit terwijl het juiste adres wel op het pakje heeft gestaan want ze hebben er hier al mee aan de deur gestaan. Gebeld, we hebben opengedaan en ze hebben het pakje weer meegenomen. En nu zijn ze het weer kwijt. Wat een amateurisme zeg. We blijven nu al 2 dagen voor Jan Joker thuis en let op ........ het enige wat we zullen horen; " onze excuses".

Ook een klacht indienen over DHL Express?