Klacht DHL Express: DHL: Doe Het Liever niet!

bewuste burger

Op 15/4 pakket via aan uitgeversbedrijf in Amsterdam verstuurd. Die meldt op 21/4 dat het niet ontvangen is. Via T&T zou het pakket op zaterdag 18/4 aangeboden zijn, op een niet werkdag dus. Vervolgens zou het op 20/4 (dus na 1x aanbieden) in een sorteercentrum zijn beland. Via chat (DHL's klantenservice is noch telefonisch noch per mail te bereiken) moet ik maar begrijp en dat het pakket retour afzender is gezonden. En dat dat 10 dagen kan kosten, terwijl de ontvanger op het pakket zit te wachten. Via screenshots is de chat (de reacties van DHL) vastgelegd, zie bijlage.

1. Alsnog (en met spoed) op adres afleveren. 2. Verklaring waarom na 1 keer geen afleverbericht is achtergelaten en evenmin de mogelijkheid van ophalen geboden is. 3. Verklaring waarom pakket na zaterdag op maandag direct retour is gezonden. 4. Een compensatie van de schade

DHL Express
    Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb even voor u gekeken en volgens onze gegevens was de winkel waar het pakket bezorgd moest worden gesloten. Waarschijnlijk voor langere tijd, waardoor het pakket meteen retour afzender is gegaan.
    Het pakket zal inderdaad binnen 10 werkdagen bij de oorspronkelijke afzender geleverd worden. Zij kunnen het dan opnieuw versturen.

Excuses voor het ongemak.

Judith
    DHL Parcel Webcare

bewuste burger
Wat DHL een "winkel" noemt die "waarschijnlijk" voor "langere tijd" gesloten is, is in feite het kantoorpand van een uitgeversbedrijf, waar uiteraard op zaterdag niet bezorgd kan worden. Het "direct" retourzenden is (en blijft) dus even ongepast als zakelijk onaanvaardbaar; het aan de afzender overlaten hoe het pakket opnieuw verstuurd kan worden (met hetzelfde DHL-risico) is dat ook. Ik heb voor het verzenden betaald, verwacht de dienst en neem hier geen genoegen mee. Bovendien zit de uitgever te springen om de zending, kan DHL het pakket niet onderscheppen en alsnog en ONMIDDELLIJK verzenden?

Ook een klacht indienen over DHL Express?